Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har det på samme måte, og har også fått kommentarer på min høye smerteterskel - dog skal det nevnes at smerte er veldig individuelt, og kanskje i dette tilfellet en lilten smule innbilning. (Kan tenke meg at smerten er der, men at man kan lære seg å takle den bedre eller noe i den dur?)

Jeg tror hard trening øker smerteterskelen,også hos tannlegen(!), og det er fordi jeg vet det snart er over. Man er på en måte vant til å ha det vondt, og vet at det går over etterpå. Får si som en av spinninginstruktørene jeg kjenner: "Den som tror ti sekunder er kort har ikke gitt alt i siste drag på spinning intervall"

Intervalltrening er generelt vondt!!

Quote fra filmen Hotshots II, hvor Chralie Sheen blir tatt til fange og torturert:

Torturist: I see you are familiar with pain?

Charlie: I have been married.

Torturist: Oooh!

Charlie: Twice!

Fritt etter minne. Må ha vært femten år siden jeg så den.

Smerteoppfattelse avhenger av mange ting, og flere av disse påvirkes positivt ved trening. Endorfiner gjør at du ikke oppfatter noe som like ubehagelig som ellers. Menn som trener hardt anaerobt har gjerne høyere testonivåer (enn når de latet seg før) og dette kan bidra. Pluss at man rutinemessig har det vondt på trening.

Edit: husket litt feil, men her er klippet:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...