Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har det evigvarende problemet at jeg alltid detter av programmet/planen. tror jeg tar litt for hardt i og blir dritlei. Såvidt jeg har forstått må en starte med kompremisser.

Jeg er mer av den typen at jeg ikke har noe plan om å bli en fitness dronning, eller vil trene så sixpacken dirrer gjennom klærene når jeg ler. Jeg vil ha bort min for store mage. Dette gjør vel igjen at jeg ikke helt er villig til å gå bort fra den maten jeg liker best, men jeg har byttet ut endel av av ris/poteter/pasta osv med salat til middag, mer protein,mindre fiber. Så middagen tror jeg jeg har kontrollen på.. sålenge jeg holder meg borte fra "de enklere løsningene"

Frokosten er blitt mindre, men kanskje ikke alltid sunnere,ettersom det eneste jeg har funnet til nå som gir meg en metthetsfølelse som varer på morgenen, er skiver. Her går det veldig mye på tid. Ser for meg at å ha en smuthie og proteinshake samt vitaminer og omega 3 til frokost ikke er det beste...? Selvom dette er det jeg har konsumert i det siste.

Lunsj på jobb er så som så. Vi har ikke det beste tilbudet i kantinen, så her kan jeg lett "drite meg ut" med å ta et halvt horn eller en annen form i en mengde som er for stor. Tar jeg med mat må dette være noe som ikke trenger å stå i kjøleskap, som kan lages på morgenen uten å ta for lang tid, og som kan grabbes med i farten når jeg evt må ut på en jobb og ikke vet år jeg er tilbake på kontoret, eller kommer tilbake på kontoret. (Altså her går det på planlegging, og jeg er ikke stort fæn av mat fra dagen før, morgentiden er knapp med tur ut med hund, og mye kø til jobb som tar myyye tid)

Jeg prøver å få jogget 2-3 ganger i uken (eier ikke kondis, så disse turene er ikke langvarige til nå), og vil begynne med styrketrening igjen (treningsformen jeg liker best) 2 ganger i uken.

Selve treningen skal nok gå fint, det er ikke denne som har dabbet av først til vanlig, det er den evigvarende planleggingen av mat, tiden det tar å lage maten, min kresne smaks-sans, og det tiltrekkende tilbudet fra gatekjøkkenet jeg passerer på vei til og fra hjemmet.

Min lille djevel er burgerne, pomfritten, pizzaen, det kjappe og enkle alternativet. Den lille stemmen som sier at jeg kan spise det bare denne gang, og trene ekstra imorgen, spise mindre imorgen osv, men så skjer det aldri.. å skjer det blir det denne tanken "jeg var jo så flink, da kan jeg jo ha smør i panna når jeg steiker biffen". Snop og brus er lite tiltrekkende, å det setter jeg pris på :)

Sååå, hva gjør en? (helst ikke svar at jeg må slutte med junk food, og få i meg mer "rene" proteiner vitaminer osv. Dette vet jeg, men jeg vet ikke hvordan jeg skal nå mitt mål.)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12090-lett-skal-det-ikke-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om jeg forteller deg at du ikke må gi opp Pizza,burger og pommesfrites ? :D

Du må starte å telle kalorier og havne i underskudd for å bli slankere ( søk opp Fitnessbloggen sin energi kalkulator)

Ja det blir litt ekstra arbeid, men må ikke tro at formen kommer gratis. 3 helkropps styrkøkter i uken og evt lange gåturer som kardio.

Hjemmelaget pizza/burger eller kyllingfilet med pommesfrites(stekt i ovnen uten olje) kan lett nytes, samtidig som du spiser etter Periodisk faste Periodisk faste for dummies - Fitnessbloggen.

Belønne deg med det de dagene du trener, så spiser du litt renere produkter på hviledagene.

Neppe helt optimalt da, men en innsats på 85% over lengre tid er ofte bedre en 100% i en kortere periode ;)

Periodisk faste Periodisk faste for dummies - Fitnessbloggen.

Belønne deg med det de dagene du trener, så spiser du litt renere produkter på hviledagene.

Neppe helt optimalt da, men en innsats på 85% over lengre tid er ofte bedre en 100% i en kortere periode ;)

Hva med alkohol utenom fastevindu? Kreatin/vitamin/omega 3 som som oftest tas på morgenen?

Men du foreslår 3 styretreninger og ikke jogging?

Hva med alkohol utenom fastevindu? Kreatin/vitamin/omega 3 som som oftest tas på morgenen?

Men du foreslår 3 styretreninger og ikke jogging?

Jeg prøver å få jogget 2-3 ganger i uken (eier ikke kondis, så disse turene er ikke langvarige til nå), og vil begynne med styrketrening igjen (treningsformen jeg liker best) 2 ganger i uken.

Alkohol vil bryte fasten.. Anbefaler det ikke, men jeg er student å drikker 1 gang i uken (gudene kan vite hvordan resultatet ville ha blitt uten det) men har man kontroll over kcal inntaket og spiser litt riktig, gjør det ikke store skaden.

The truth about alcohol, fat loss and muscle growth | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health

Kreatin og vitaminer kan takes.. Omega 3 = fett = 9kcal per gram så tar du en spiseskje på 10g bryter du fasten.

Må ikke jogge om du ikke liker det :) Hadde nesten aldri gjort kardio inntil nå ( vil ha bedre kondis)

Valgte heller å spise meg i underskudd, enn å trene meg i underskudd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...