Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lager denn tråden for å å få tilbakemelding av dere angående mine spisevaner. Målet er som sagt å gå opp i vekt og få en kraftigere fysikk. Jeg har sett litt fremgang, men synes jeg legger ikke på meg så mye masse men heller får en mer markert kropp.

Slik spiser jeg en vanlig treningsdag (3-4 ganger i uken):

1.Frukost: 2-3 skiver med skinke, makrell osv. i tillegg til en proteinshake på 100g. En skje tran.

2.Mellommåltid/lunsj: Skyr, speilegg med noen skiver eller mager kesam. Altså ikke alt sammen!

3.Middag: Helst noe kylling med ris, viktigeste er et veldig stort måltid med masse proteiner og karbohydrat.

4.Før trening: Kesam eller to bananer. Ca 30-60 min før trening.

5.Etter trening: Proteinshake på 100g.

6.Mat etter trening: Noe i samme dur som middag.

7.Kvelds/mellommåltid: Noe lett, helst kesam, bananer elller to skiver med nugatti og et glass melk.

Ser dette fornuftig ut?

Ifølge kalorikalkulatoren skal jeg ligge på rund 2400 kcal dagen, skal jeg da prøve å plusse på 500 kca til?

Trenger foressten tips til noen mindre mettende middagsretter og mellommåltid. Blir fort veldig mye protein her!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11915-mitt-kosthold-opp-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mann eller dame? Er du mann bør du opp på 3500-4000kcal om dagen for å gå opp i vekt

Mellommåltid/lunch: Kjør på med "middagsmat", 150g fugl/fisk/kjøtt

Før trening: Carbs!

Kvelds: Ikke noe lett! 170g kjøtt/fugl og 150g grønnsaker, MED 2ss kesam

Liten edit.

Jeg får vel ca 120g protein av to shaker og resten kommer av mat? Jeg er mann 174 og 24 år og veger ca 65kg. Ifølge BMI er det normalt, men jeg ønsker minst 70 kg!

Beli: Skal prøve å følge rådet ditt! Men uten å veie, hvor stor er en prosjon 150g? Og hva med mye carbs anbefaler du før trening? Frykter jeg kommer til å bli mette før kveldstid!

Jeg får vel ca 120g protein av to shaker og resten kommer av mat? Jeg er mann 174 og 24 år og veger ca 65kg. Ifølge BMI er det normalt, men jeg ønsker minst 70 kg!

Beli: Skal prøve å følge rådet ditt! Men uten å vege, hvor stor er en prosjon 150g? Frykter jeg kommer til å bli mette før kveldstid!

En prosjon på 150+170 er ikke rare greiene. Grønnsaker som broccoli og blomkål veier faktisk en god del.

Porsjonene av den størrelsen har jeg ingen problem med å få i en fryseboks på 1l.

Annonse

Ser ut som du har lite fett i kostholdet. Prøv å inkludere mer oljer (sunne, som raps eller oliven), avokado, laks, nøtter.. :) Det gir mye energi på lite volum, og er sunt :)

Og gjerne drikk mer melk, og generelt: drikk kalorier. Kjør masse rart sammen i en foodprosessor el. og drikk :) Yoghurt, nøtter, havregryn, bær eller juice = NAM! :)

Og mye mer til kvelds. :)

Spis gjerne nøtter "hele tia", ha med en nøttepose du kan spise på :)

• 1 måned senere...
Er det ikke bra med ekstra karbs for å gå opp i vekt?

Har vel bruk for alt jeg kan få.

Kalorier er nødvendig for å gå opp i vekt ja, men jeg lurte bare på hvorfor det var viktig med raske karbohydrater etter trening.

Det er ikke slik at flere kalorier alltid er bedre, nei. Hvis proteinsyntesen makser ut på 200 kcal i daglig overskudd (nei, jeg vet ikke akkurat hvor grensa går) og du ligger på +1000, så vil vel de siste 800 bli til fett.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...