Gå til innhold

Starter på grunna, hjelp meg?


Rabiosa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er utrolig svak etter to relativt tette svangerskap med 100% sykemelding.

(pga ekstrem svangerskapskvalme med oppkast daglig i 9 mnd hver gang som førte til utmattelse og stillesitting.)

Jeg har nå naturligvis store problemer med svak kjernemuskulatur og verdens mest pinglete rygg, pluss generell svekling syndrom da. Jeg har lenge ønsket å lære å bruke frivekter, og det målet SKAL jeg nå, men først må jeg nok få styrket kjernemuskulaturen.

Kan dere gi meg tips og gjerne erfaringer i forhold til det? Hadde blitt utrolig takknemlig, og kommer jo seff til å gi dere et tonn kred når jeg en dag står høyreist (potensielt i høyre hæler da siden jeg bare er 164 cm) og noen spør meg hvordan jeg fikk det til!

Beklager hvis jeg har oversett noe feilstavinger, jeg skriver med swype på mobilen og det betyr at normale ord blir erstattet med ord jeg aldri har hørt om før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan nevnte at jeg er bevisst på å fullføre målene mine. Har startet med å kutte nesten 400 kalorier i melk hver dag, som går over all forventning, blitt klar over matinntak og endrer det til et jeg kan leve med hver dag, fortelle at det er sånn jeg vil at livet mitt skal fortsette til andre og at jeg skal trene meg sterk og frisk, klare å takke nei til de aller fleste fristelser uten å blunke og samtidig kose meg en gang i blant.

Gått ned 5kg som resultat og er stolt over det samtidig som at jeg tålmodig vil gå ned ca 14 til for å bli normalvektig (veier 79,5 nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivekter er jo en fin måte å styrke kjernemuskulatur på også, så du kan jo gjerne begynne med dette. Du trenger ikke trene så tungt i starten eller begynne med så mange øvelser heller, men prøve deg litt fram på hva du tåler i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivekter er jo en fin måte å styrke kjernemuskulatur på også, så du kan jo gjerne begynne med dette. Du trenger ikke trene så tungt i starten eller begynne med så mange øvelser heller, men prøve deg litt fram på hva du tåler i starten.

Skal ned på MaxGym i morgen å snakke med daglig leder (jeg har gått på skole med henne) så håper hun kan ta seg tid til å vise meg litt så jeg har noe å starte med. Så skal jeg bruke litt tid på å gjøre ting riktig i stedet for å hoppe på dypt vann å drukne før jeg får oppnådd noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ned på MaxGym i morgen å snakke med daglig leder (jeg har gått på skole med henne) så håper hun kan ta seg tid til å vise meg litt så jeg har noe å starte med. Så skal jeg bruke litt tid på å gjøre ting riktig i stedet for å hoppe på dypt vann å drukne før jeg får oppnådd noe.

Få henne til å lære deg baseøvelser og varianter av disse. Du kan også sette deg inn i Pilates/yoga strukturer mtp på bruk av buk/kjærnemuskelatur rundt mage korsrygg. Det ligger mye i å hente kraften fra magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent yoga etter saltimer som jeg trente tidligere,kanskje jeg kan gå dypere inn i det ja, god ide! Takk! :)

Har litt overmobile hofteledd og derav svai korsrygg/tiltende bekken mente manuellterapeuten, blir godt å få orden på dette så jeg får en fin holdning igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...