Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Carl-Erik har skrevet om det på bloggen sin. Muligens ved flere anledninger, men uansett er det mange fine tips å ta til seg.

Å lage diettmat. Steg for steg. « Carl-Erik & Sandra – Bodybuilding og Helse

Mye bra der! men litt mer ute etter hva det bør oppbevares i, plastposer vs matbokser og sånt :D

Jeg fryser i matbokser. Da kan jeg bare ta de opp dagen før og ha de med meg på jobb eller hvor jeg nå skal :) Vet mange fryser i ziplock-poser også :)

jeg fryser også ned i matbokser, funker perfekt. Sett det i kjøleskapet kvelden før. Kan bli litt tørrere, men det er bare å steke kyllingen litt mindre før den fryses, den blir jo ferdigstekt når du varmer den i mikroen :)

Okey nice, takker :D

Annonse

Prøvde dette i en periode, og det funker fint å oppbevare de i kjøleskapet noen dager eventuelt fryse de ned (eller forresten, egg kan IKKE fryses ned :dry: ), men fant til slutt ut maten smaker 10 ganger bedre når den inntas samme dag som man lager den. Bruker heller 20 minutter hver morgen på å steke opp lunsj enn å spise opptint, tørr mat, og nei det kan fortsatt ikke sammenlignes selv om man varmer den opptinte maten i microen :p

Bruke 20 minutter hver morgen for å kunne spise fersk mat > Bruke en time i helga for å kunne spise tørr mat resten av uka

Prøvde dette i en periode, og det funker fint å oppbevare de i kjøleskapet noen dager eventuelt fryse de ned (eller forresten, egg kan IKKE fryses ned :dry: ), men fant til slutt ut maten smaker 10 ganger bedre når den inntas samme dag som man lager den. Bruker heller 20 minutter hver morgen på å steke opp lunsj enn å spise opptint, tørr mat, og nei det kan fortsatt ikke sammenlignes selv om man varmer den opptinte maten i microen :p

Bruke 20 minutter hver morgen for å kunne spise fersk mat > Bruke en time i helga for å kunne spise tørr mat resten av uka

Såklart smaker det bedre..

All ære til deg hvis du klarer å få en blodig biff/saftig kyllingfilet til å smake det samme etter at den har ligget i fryseren et par dager, men det at maten ble tørr av å tine den opp var mer et redundant trekk brukt for å understreke hvor mye bedre fersk mat smaker (dersom man faktisk er en flink kokk og vet hvordan tilberedning skal gjøres, kremt).

Såklart blir ikke maten tørr i ordets rette forstand, opptint mat smaker helt greit og kan uten problemer spises slik dersom man har det travelt om morgenen. Det kan likevel ikke måle seg med fersk mat, så er man forberedt på dette er det jo ikke noe problem - tenkte bare jeg skulle gi han en heads-up dersom dette er første gangen han prøver det :)

Annonse

Drøyt mange bokser ass. Eller var det en null for mye?

Nei det er det ikke, jeg kjøpte noen 1,6l bokser (unødvendig) for å ha middagen i, og så rundt 30 1,2l.

Skal legges til at frøkna bruker de og

Lurte jeg på også :p

Leiligheten dekorert med bokser, lolz

Trenger ikke det når du har stooor fryser ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...