Gå til innhold

Smerter i biceps


Anbefalte innlegg

Jeg trente fast 4 ganger i uken i over 2 år for ca. 1 år siden.

Merket plutselig smerter i biceps når jeg bøyde armen i 90grader eller mer med flex.

Tenkte kanskje det gikk over hvis jeg droppa treningen en stund, men i skrivende stund har det ikke gitt seg. Vurderer nå å ta en tur til legen å sjekke det ut.

Noen som har vært borti samme problem før og kan være behjelpelige med litt info?(legen min har fått lisensen sin i posten tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tom-Einar, er det i senefestet nederst på bicepsen? Eller midt på?

Det kan være en liten rift i bicepsen, eller begynnelsen på en senebetennelse. evt at du har fått senebetennelse.

Kutt ut alt av løfting der du involverer biceps/armer. så kan du også prøve å tøye ut armen.

Hvis det ikke hjelper kan du oppsøke )fysioterapeut/fastlege?)å få h*n til å se på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene ligger nederst i biceps. Når jeg først fikk dette håpet jeg det gikk over etter en stund, men så flaks kan man ikke ha.. :eek: Det skal sies at jeg jobber som elektriker og er veldig aktiv med endel tunge løft så det kan ha noe med saken å gjøre at det ikke er blitt bedre.. :\

Da tror jeg nok det er en liten betennelse du har fått deg, for å være helt sikker, så burde du dra å få sjekket det, så får du høre med fastlegen eller hva enn du går til for å få sjekket det, om hvordan det skal gå på jobben. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Prøv også med trigger punkt massasje. Utrolig mange av problemene som oppstår i musklene våre skyldes trigger punkter som krøller opp sarcomere og gjør musklene mer utsatte for små avrivninger og annet shiit.

Bruk enten en tennisball eller tommelen til massasje.

Gå litt over overgang underarm/biceps, og gå så på på midtlinjen av biceps og trykk ned. Masser rett opp og ned ca 5cm og prøv til du finner et skikkelig øm punkt. Behandle dette punktet i ca. 30sek, gå så ca. 5cm lenger opp mot skulderen og masser dette punktet også i 30sek. Finner du riktige punkter så gjør det skikkelig vondt, men det kan absolutt fungere for deg.

Best of luck:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene ligger nederst i biceps. Når jeg først fikk dette håpet jeg det gikk over etter en stund, men så flaks kan man ikke ha.. :eek: Det skal sies at jeg jobber som elektriker og er veldig aktiv med endel tunge løft så det kan ha noe med saken å gjøre at det ikke er blitt bedre.. :\

Typisk senebetennelsesproblematikk, og ganske vanlig hos håndverkere. Hver gang du skal dra til en skrue (eventuelt skrur ut med venstrehånda) med skrutrekker (når du har bøyd albue) bruker du bicepsen din. Prøv å veksle med å bruke andre hånda. La armen få litt hvile fra treninga og tren rolig opp igjen. Jobb også med eventuelle triggerpunkter som Espen sier. Om det ikke gir seg med hvile er det en del behandling vi kan gi som hjelper. Hvor lenge har du vært borte fra trening og hvor lenge har du hatt problemene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...