Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 22 år, ca 56 kg og 163 cm. Har trent i noen uker, før sommeren, og nå litt etter. Det blir mest fjellturer på traktorvei, da jeg virkelig er helt blank på treningsfronten og ikke aner hvordan jeg skal gjøre dette. Prøver meg på litt bodyrocking, men det blir kjedelig i lengden.

Jeg vil bli fastere, strammere, mer markert midje og mer spretten rumpe. Må nok ned i fettprosent, men vil ikke nødvendigvis bli så mye tynnere :)

Av utstyr har jeg ingenting, kommer meg heller ikke på studio.. Vil kjøpe med slike håndtak til armhevinger (får så vondt i håndleddet) og sikkert noen vekter (og kanskje sånn pull-up dørkarmgreier).

Er det noen som har et treningsprogram som passer for meg? :) Med litt enkle, men gode øvelser? Med bare håndvekter, egenvekt eller no? Blir sååå takknemmlig for all hjelp jeg kan få :) Vil virkelig komme i form NÅ ;D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11545-hjemmetrening-og-utstyr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener hjemme og har prøvd ut litt diverse i kronologisk rekkefølge. Ringer og kettlebells er mine favoritter, slynge og stang vurderer jeg å selge.

1. Redcord mini slynge. Lett tilgjengelig, og mobilt. Krever oppheng. Kan ta et utall øvelser, men kan aldri erstatte beintrening med vekter. Også er minus for to store plastklumper som er ubehagelige hvis du skal trene Dips. Chins og andre roøvelser krever powergrips, som kostet 400kr! Ikke spesielt gode når du kommer opp i vekt, da du gjerne vil gripe noe hardt og ikke noe mykt.

2. Olympiastang. Midt i blinken hvis du bor i enebolig, uten unger, og resten av husholdningen kan tolerere dunking av markløft.blir fort dyrt med vekter og stativ til knebøy og benk. Kan føre til naboklager i rekkehus med felles betongvegger;)

3. Turnringer. Rimelig i innkjøp, behagelig å holde i, og kan brukes til å trene hele overkroppen så hardt som du trenger. Gir også mulighet for morsomme turnøvelser som skin the cat, front og backlever, iron cross og andre ting du bare kan drømme om at du er skikkelig gjennomtrent.

4. Kettlebells. Min favoritt i tillegg til ringer. Her fÅr også beina kjørt seg med riktige øvelser. Kan brukes til nesten alle tradisjonelle stang og hanteløvelser, i tillegg til enhånds og tohåndssving, og olympiske løft. Kan brukes som enhånds eller tohåndsøvelser. Og ikke minst windmill og turkish getup.

I utgangspunktet ikke så dyrt da du kan klare deg lenge med to kuler av lik vekt, men kan bli dyrt å ha komplett samling med to i hver størrelse. Kettlebells kan også brukes som ekstra vekt på Chins og Dips;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...