Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hørt litt forskjellig rundt dette med reps og sett for å øke muskelmasse. Blir det da riktig å si at hvis man kjører en 5x5 vil man ikke bli større ? Bare sterkere?? :)

Slenger og ut en artikkel ifra iform.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=937

Fortsetter under...

Større vil du bli uansett, men et lavt antall repetisjoner vil være mest optimalt for å bli sterkere, og et noe høyere repetisjonsantall stimulerer i høyere grad til hypertrofi, at musklenes potensial til størrelsesøkning utnyttes.

Det går jo an det, hvis du både vil øke i størrelse og styrke. Flere ferdige programmer der ute som gjennom programmets løp endrer sett+reps. RYP er jo et klassisk eksempel på det, der du starter så høyt som 12 repetisjoner, og avslutter på 4.

Jeg har personlig hatt stor effekt i form av både styrke og muskelvekst ved å kombinere begge deler. Jeg har gjort det slik at jeg trener 2 tunge økter(3-5rep) og 2 "lettere" økter(10-15) i uken.

Du får bare prøve deg frem :)

Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...