Gå til innhold

Hvordan få familie/ venner til å forstå?


Ell_a

Anbefalte innlegg

Om det er noen som har ett glupt svar så rop ut. Brukt tre år nå på å prøve å få venner og familie til å skjønne dette med kosthold og trening men det eneste jeg har kommet fram til er at det beste er å holde kjeft om det, være subtil og ikke utagere meg i sosiale hendelser.

De fleste jeg nevner det til stempler meg på sekundet og gir meg bare tyn for å være sunn og trene mye. So what? Skal ikke jeg få gi en blank F i at jeg ikke har lyst til å sitte på ræva og stappe trynet fullt av dritt 24/7 bare for å være akseptert?

Får faktisk mer tyn for å trene og være tynn, enn når jeg veide alt for mye og brukte hele dagen på å sitte på ræva ...

Det har nok noe med det at det er endel som er misunnelige.. det har jeg finnet ut hvertfall.. jeg får også mye tyn for å være tynn. Jeg sa en gang at ja, det er en grunn til at jeg ser ut som jeg gjør, og du ser ut som du gjør :p den er litt slem, men sant, i veldig mange tilfeller... Har det som deg, hvis jeg snakker om trening eller kosthold, da er jeg fanatiker, eller skal du ikke leve litt eller en eller annen kommentar som blir ledd bort.. og jeg blir oversett...

Nei, de er nok misunnelige. For det er så mange som sliter med det som vi klarer. Og den eneste måten de klarer å få det bedre med seg selv, er å tråkke på andre.

Keep up the good work (y) vi som er så rare og tynne må holde sammen ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan forsøke å bruke god tid på å få ned dine tanker og meninger i et dokument. Deretter printer du ut dette, og gir det til alle som du mener behøver det. Få frem at disse endringene er for å skape deg et bedre liv, noe som igjen vil skap et bedre liv for alle rundt deg, og at du ville sette veldig pris på om de støttet deg på dette området.

Kommer du med en utkskrift og en seriøs mine, så skjønner de at dette er seriøst. De som er oppegående vil forstå, dersom noen ikke forstå, foreslår jeg at du minimerer kontakt med disse, da vil de deg ikke godt.

Hei,

Jeg er en jente på 26år, 169høy, 59kg.

For 4uker siden, valgte jeg å gjøre en endring med kostholdet mitt. I alt for lang tid har jeg fått i meg alt for lite næring iht. aktivitetsnivå, droppet lett måltider. Siden jeg la om kostholdet, har jeg merket stor forbedring med blant annet at jeg ikke er svimmel lenger, jeg har også gått ned noen cm i midjen. .

Jeg har vel aldri følt meg bedre. .

Derimot er det vanskelig for familie og venner og akseptere at jeg nå ikke spiser når det passer de, samt hva jeg spiser. Jeg har ikke noe problem med å si nei til godterier, kaker ol. når jeg er borte på besøk, men alikevel så føles det litt vanskelig/ slitsomt å måtte forklare hele tiden. .

Er det noen som har vært i liknende situasjon? .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...