Roger86 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 [quote name="Katrine ' date=' post: 432838, member: 6397"]Målet er å ha lav fett% og høyere muskelmasse Du får unødvendig mange kalorier i deg av å drikke sjokolademelk istedenfor proteinpulver, men du kan jo "lage plass" til de. Tar du sjokolademelk istedenfor proteinpulver så må du kanskje kutte ned på noe annet. Djxjfjsk 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11116-r%C3%A5d-til-proteinpulver/page/3/#findComment-430091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Forskningen til Layne er interessant, men i og med at den ennå er på rottestadiet er det jo fortsatt litt tidlig å gi mennesker anbefalinger ut ifra det. De novo lipogenesis er jo ett eksempel på at mennesker og gnagere ikke alltid har like kroppslige mekanismer. Hvorvidt den gjennomsnittlige PFer ser flatere ut enn "ti måltider til dagen"-folk vet jeg ikke. Leangains-Spencer i bildet under er i så fall unntaket som bekrefter regelen. Jeg siterer fritt fra noe Alan Aragon sa i en YouTube-video som jeg ikke gidder å linke uten at noen spør om det: "For someone who wants to maximize muscle gain, I don't think it can be done eating one protein meal per day. That's my hunch at this point." Den kanskje dyktigste i verden innenfor sitt felt er altså ikke sikker på hva som er best. Når noe kanskje, muligens er enten bedre eller dårligere enn alternativet, så er det virkelig ikke noe å stresse med. Og hvem i all verden er det som bare spiser ett måltid per dag? Dessuten, om du spiser ett megamåltid på 3000 kalorier, så tar det jo nesten et helt døgn å forbrenne det, slik at du er anabolicbrah i mange timer framover. Jeg har i hvert fall ikke sett nok data til å gidde å sitte med stoppeklokke foran tallerkenenen. Layne Norton har vel studier på mennesker også om jeg ikke tar feil. Uansett er det som du sier så mye hvis, om og men at det ikke er noe menigmann trenger å bekymre seg over. Eliteatleter kan derimot muligens ha noe å hente på måltidstiming osv, mens de aller fleste har så mye å hente på kostholdet sitt totalt sett at måltidsrytme og timing er helt feil ende å begynne i. Om Alan er den kanskje dyktigste personen innenfor sitt felt kan dog diskuteres. Han er flink, men er jammen også flink til å promotere seg selv og bli en internettpersonlighet Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11116-r%C3%A5d-til-proteinpulver/page/3/#findComment-430234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Er ikke sånn at jeg spiser flere måltider enn normalt bare for å få protein i meg . Jeg passer på å spiser de vanlige måltidene, men passer på at det er proteiner i det eg spiser. Er absoltutt mye enig med det du sier, ville nok ikke ha trodd hvem som helst. Hun har MANG år innom trenings bransjen så derfor tok eg det med meg videre. Håper det kommer mer forskning på det etter hvert. Fortsett å få i deg proteiner til alle måltidene. Kroppen tar opp alt av proteiner selv om du spiser det i bare et måltid, men forskningen viser at proteinene da ikke blir like godt utnyttet til muskelvekst. Det gir også bedre balanse i måltidene og sultsignalene og metthetsfølelsen fungerer bedre med protein i alle måltidene. Roger86 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11116-r%C3%A5d-til-proteinpulver/page/3/#findComment-430299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
™ Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg siterer fritt fra noe Alan Aragon sa i en YouTube-video som jeg ikke gidder å linke uten at noen spør om det: "For someone who wants to maximize muscle gain, I don't think it can be done eating one protein meal per day. That's my hunch at this point." Den kanskje dyktigste i verden innenfor sitt felt er altså ikke sikker på hva som er best. Når noe kanskje, muligens er enten bedre eller dårligere enn alternativet, så er det virkelig ikke noe å stresse med. Hvis du går inn på Facebook-profilen hans virker han litt mer sikker nå på at 1 måltid ikke er optimalt: "I just droned endlessly about this topic in my research review. I generally agree with Layne in that particular quote, however." Alan Aragon | Facebook (12. august) Men ja, totalt unødvendig å stresse med for mannen i gata Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11116-r%C3%A5d-til-proteinpulver/page/3/#findComment-430483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Fortsett å få i deg proteiner til alle måltidene. Kroppen tar opp alt av proteiner selv om du spiser det i bare et måltid, men forskningen viser at proteinene da ikke blir like godt utnyttet til muskelvekst. Det gir også bedre balanse i måltidene og sultsignalene og metthetsfølelsen fungerer bedre med protein i alle måltidene. Indikerer Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11116-r%C3%A5d-til-proteinpulver/page/3/#findComment-430577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.