Gå til innhold

NOK ?


New Life

Anbefalte innlegg

Jeg skal bli sterk og mer muskler :)

Jeg er 156 cm og BARE 39 kilo :unsure:

Mitt daglige energi inntak er på ca.2000-2600 kcal dagen, men ikke mindre!

Jeg trener minst 2 ganger i uke med fullkroppsprogram, HARD styrketrening ;)

+ 2 ganger i uka der jeg trener isolasjons øvelser og noen baseøvelser. Går/sykler daglig ca.30min pga et nødvendig fremkomstmiddel i daglig livet.

Det jeg lurer på er, hva mener/syns DU om mitt kalori inntak, er det NOK :confused: ?

Mitt mål er å
øke i muskelvekst og styrke
, teningsprogrammet er jeg fornøyd med, men dersom du har noen innspill, så tar jeg gjerne imot forslag
:)

Jeg setter veldig pris på dine kommentarer til mitt kalori inntak/mengde.

Med vennlig hilsen

Mini Me
:D:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du trener styrketrening 4++ ganger i uka med 10-14 sykkelturer på 30 minutter?

Hvor gammel er du?

Hvordan er treningsprogrammet ditt?

Hvordan ser en vanlig dag ut næringsmessig for deg på dager du trener/ikke trener?

Når du ser på vekten og høyden din så vil jeg absolutt si at du må spise mer. Hvertfall 2700+..

Du er ganske undervektig(BMI på 16, ikke at BMI er noe og stole på).

Du har ikke noe spiseforstyrrelse eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du prøver deg litt frem jeg!

:)

Siden du er såpass "liten" vil det jo ikke kreve så veldig mye energi for å holde kroppen din i gang (som for en mann på 90 kg feks), så du burde jo klare å legge på deg på 2500 kcal om dagen.

Dog er vi alle forskjellige når det kommer til dette punktet, det kan jo feks hende at du er over gjennomsnittet aktiv, noe som igjen vil føre til at du må spise mer for å legge på deg.

Så prøv deg frem - går du opp er det nok, hvis ikke kan du slenge på litt ekstra mat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år, legger på meg hver uke, men syns det går treigt.

Morten: Nei har ikke spiseforstyrrelse, men har perioder med høyt stoffskifte, noe som er slitsomt tiltider, men med riktig kost så satbiliserer det seg. Har en del matallergi og matintoleranse, som gjørmatvalget litt magert. Men det går greit. nærings inntaket er på 2000-2600 kcal enten jeg trener eller ikke. sykler/går ca 30min 7 ganger iuken ;) ikke 14, hehe.

Styrke trening, er minimum 2-3 ganger i uken. Trener fullkroppsprogram med baseøvelse:

Knebøy, utfall, markløft, beinpress, chins, planken, rygghev, trener biceps, triceps, sittende roing og ulike øvelser for rygg og bryst.

Setter pris på alle kommentarer til innlegget mitt, interesant å vite hva andre mener og syns om inntaket i forhold til min høyde/vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten bombesikker på at du overestimerer energiinntaket ditt ganske grovt. Nå er riktignok 2000-2600 kcal et ganske stort intervall, men hvis vi forutsetter et gjennomsnittlig inntak på 2300 kcal om dagen burde en jente som er 1.56 m høy og veier 39 kilo gå opp i vekt med mindre aktivitetsnivået er SÆRDELES høyt.

Du sier du har perioder med høyt stoffskifte. Er dette noe du har fått konstatert hos lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nesten bombesikker på at du overestimerer energiinntaket ditt ganske grovt. Nå er riktignok 2000-2600 kcal et ganske stort intervall, men hvis vi forutsetter et gjennomsnittlig inntak på 2300 kcal om dagen burde en jente som er 1.56 m høy og veier 39 kilo gå opp i vekt med mindre aktivitetsnivået er SÆRDELES høyt.

Du sier du har perioder med høyt stoffskifte. Er dette noe du har fått konstatert hos lege?

Gikk gjennom kostholdet mitt sammen men en PT på treningstudioet idag, inntaket ligger på 2000-2600, gjennomsnitt i uka er 2100 kcal, skal teste ut et nytt kosthold kommende uke ;) blir spennende å se hvordan det går++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...