Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes i alle fall du er strek i benk hvis du starter med dette! Har nettopp stratet med benkpress selv, på 22,5 kg 3x10.

Kan ikke gi deg et veldig gjennomtenkt og reflektert svar, men én ting vet jeg, og det er at du sannsynligvis kan øke mye nå i starten siden det tar litt tid før man stagnerer som nybegynner i en øvelse. Kjør samme reps/set-antall, (eller kanskje periodisering?Enkle grep for å periodisere treningen din - Fitnessbloggen ) og øk jevnt så mye du klarer, kanskje hver eller annen-hver trening, med så lite vekter som er mulig å øke med. Skal forhåpentlig(og sannsynlig)vis gå lett med økning i starten, så lenge kostholdet og treningen er nogenlunde bra! :)

Edit: Du må forresten forvente å presse deg hardt for fremgang, kommer ikke så enkelt som jeg skal ha det til :p

Annonse

De tabellene viser vel maksløft? Altså hvor mye du kan klare maximum med bare 1 repetisjon. Så om treningsvekten ligger noe under når du tar flere reps så er det helt normalt :)

28kg er jo et godt startpunkt uansett. Forøvrig er det mange unge som kanskje har med seg litt styrkegrunnlag fra andre idretter. Husker vi tok masse push-ups på håndballtrening når jeg var yngre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...