Gå til innhold

Valg av program


textsurfer

Anbefalte innlegg

Etter å ha trent 5x5 siden i sommer, merker jeg at treninga begynner å bli kjedelig. Treg fremgang kombinert med lange pauser ble utslagsgivende, og jeg har bestemt meg for å bytte program før jeg blir lei. Jakten på mitt neste program er i gang, men jeg har vansker for å se skogen for bare trær.

Jeg har lest disse (1, 2, 3, 4) artiklene flere ganger de siste dagene, men har ikke kommet stort lengre i beslutningsprosessen. Derfor setter jeg stor pris på innspill.

Personlige forutsetninger:

- I overkant av et år med styrketrening. ryp -> sandviks sommerkonsept -> 5x5

- Ingen smerter eller vondter

- 26 år. 183 høy. 84 kilo tung.

- Mye av kroppsvekta sitter i låra (61 cm på det tykkeste)

- Sterkere enn dama mi: Knebøy 100x5, Benkpress 72,5x5, Markløft 13+x3, Press 47,5x5, Nedtrekk 100x5, Pendlay row 75x5

- Kan trene 3-4 ganger i uka.

- Trener ofte alene

- Følger leangainsprotokollen.

- Stillesittende student.

Ønsker/mål:

- Øke i styrke/masse men samtidig holde vekt/fettprosent sånn nogenlunde under kontroll.

- Bedre symmetrien. Mer kjøtt på kassa, skuldre og armer.

- Treningen må være gøy! Ser for meg at variasjon er stikkordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det jaggu kommet svar - uten at jeg har fått varsling om det. Hva kan det ha seg?

Anyhow; Bestemte meg for å prøve programmet Robert beskrev i denne artikkelen (kan vi kalle de I+V=B?). Er på andre uka nå, og dette var virkelig noe annet. Sjokka kroppen skikkelig på første treninga, og har vært godt stiv siden det. Lenge siden jeg har fått kjenne på den følelsen, men nå begynner jeg å bli vant mer rest-pause.

Jeg lurer litt på hvor mye jeg bør klare på de tre første ukene. Klarer gjerne åtte reps på første settet, men deretter blir det gjerne fail på 3 og 2 reps. Bør jeg øke belastningen når jeg klarer åtte reps på første sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...