Gå til innhold

Styrkeløft-klubb i Sør-Rogaland? Oppdatert i siste :)


Knugen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir Gandal som er nærmest for meg. Skal se om jeg tør å ringe. Vet ikke om det blir noe av akkurat nå, i år. Men, har jo veldig lyst også.

Marte: Kan du fortelle litt om hva treningen går ut på, hva gjør dere, hvordan er det lagt opp? Hvilket kosthold har du? Er det "mannsdominert"? Hvorfor må man ha bandasje på knær og andre kroppsdeler? Hva er greia med den drakten? Lurer på det meste i grunn:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Gandal som er nærmest for meg. Skal se om jeg tør å ringe. Vet ikke om det blir noe av akkurat nå, i år. Men, har jo veldig lyst også.

Marte: Kan du fortelle litt om hva treningen går ut på, hva gjør dere, hvordan er det lagt opp? Hvilket kosthold har du? Er det "mannsdominert"? Hvorfor må man ha bandasje på knær og andre kroppsdeler? Hva er greia med den drakten? Lurer på det meste i grunn:).

De fleste styrkeløftere har varianter av knebøy, benkpress og markløft hver trening, veldig mange trener programmer utviklet av landslagssjef Dietmar Wolf.

Det er viktig å gi kroppen nok næring når man trener styrkeløft, ettersom poenget er å bli sterk - og det blir man ikke ved å spise 1000kcal om dagen.. Det beste er å spise som en bygger, bare litt mer ;)

Det er så klart flest gutter/menn i styrkeløft, men rekruteringen på damesiden har vært veldig god de siste årene. Jeg vet at det er en god del jenter som trener i f.eks Ganddal :)

Man må ikke bruke utstyr(knebind, benkskjorte, drakter) for å trene eller konkurrere i styrkeløft. Det arrangeres nå såkalte Klassiske mesterskap, der man løfter i en vanlig brytetrikot. Utstyret i styrkeløft er ment for å virke skadeforebyggende, samtidig som man løfter mer når man har lært seg å bruke det.

Håper du ble litt klokere av dette! Du vil nok komme raskt inn i det om du bestemmer deg for å oppsøke en klubb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...