Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Helleu!! Dere som er så flinke på mat:) har dere tips om en god snack som en kan få i seg iløpet av dagen? Ser at karbohydratene kommer fort iløpe av dagen..men kanskje noe som har en del proteiner, litt fett gjør ingenting og som metter en del?:) Så etterpå at denne tilhører under matlaging, sorry:oops:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10853-god-snackmellomm%C3%A5ltid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått helt dilla på banan med (mager) Cottage Cheese og masse kanel på! Smaker søtt og godt, uten noe søtning på :)

Kutter en banan (helst en liten) i skiver og har et par spiseskjeer Cottage Cheese på (jeg klarer som regel å fordele et helt beger på fem dager) også bare bælmer jeg på med kanel haha xD

Eneste er vel at man må passe på at man velger bananer som ikke er for modne, jeg skal innrømme at jeg velger dem som er gule.

Synes det er så greit å ha liggende i kjøleskapet på jobben, og det er kjapt å slenge sammen. Pleier å klare meg i tre timer på det også, frem til lunsj.

Kan sikkert bruke annen frukt også, er bare å prøve seg frem :)

EDIT: Må bare legge til at jeg er n00b, kan godt være det kommer noen som har peiling og slakter forslaget mitt xD

hvorfor skal en ikke spise modne banener? De smaker jo best :)

om du tenker på GI har ikke det så mye å si + at GI reduseres når du spiser med andre matvarer..

Det var vel det jeg tenkte på, ja.. :) Jeg liker også best modne bananer, hehe :D Men da er jo det absolutt greit ;)

Annonse

Bruk gjerne også Mager Cottage Cheese, jeg merket ingen smaksforskjell, og den er sunnere enn vanlig Cottage Cheese! :) Kan blandes med det meste. :)

Ved mager vs vanlig bytter du ca 2g fett mot 2g karbs pr 100 gram. Mao forskjellen er marginal og om det ene er sunnere enn det andre blir tullete, er 2 gram karbo sunnere enn 2 gram fett?. Det handler om kontekst, er en på en eller annen ketovariant blir jo vanlig å foretrekke.

Ved mager vs vanlig bytter du ca 2g fett mot 2g karbs pr 100 gram. Mao forskjellen er marginal og om det ene er sunnere enn det andre blir tullete, er 2 gram karbo sunnere enn 2 gram fett?. Det handler om kontekst, er en på en eller annen ketovariant blir jo vanlig å foretrekke.

Og når to gram karbo kommer i form av sukker, om jeg ikke husker feil, så kommer et nytt argument i diskusjonen. Hva er sunt? Er sunt lite kalorier? Er sunt lite fett? Lite karbo?

I følge mine bokser (har to fremfor meg) så er det 0,6g mer karbo pr 100g i mager... Kan ikke være så gale vel?

Sparer på kalorier og fett også :) Tar jeg feil?

Skal ikke være påståelig, men det er sånn jeg har forstått det. Kan godt være jeg tar feil :p

I følge mine bokser (har to fremfor meg) så er det 0,6g mer karbo pr 100g i mager... Kan ikke være så gale vel?

Sparer på kalorier og fett også :) Tar jeg feil?

Skal ikke være påståelig, men det er sånn jeg har forstått det. Kan godt være jeg tar feil :p

Poenget er at det spørs hva du sikter etter når du sier noe er sunt.

Ta et hvilket som helst eksempel. Asparges og avokado. Sistenevnte har flere hundre kalorier per 100g og mye fett. Men er avokado "sunnere" enn asparges?

Annonse

Poenget er at det spørs hva du sikter etter når du sier noe er sunt.

Ta et hvilket som helst eksempel. Asparges og avokado. Sistenevnte har flere hundre kalorier per 100g og mye fett. Men er avokado sunnere enn asparges?

OK, kanskje jeg ordla meg litt feil, den har mindre kalorier enn original Cottage Cheese :p Hehe..

Jeg holder selv på å gå ned i vekt, og er i kaloriunderskudd, så svarte litt utifra det.. :)

OK, kanskje jeg ordla meg litt feil, den har mindre kalorier enn original Cottage Cheese :p Hehe..

Jeg holder selv på å gå ned i vekt, og er i kaloriunderskudd, så svarte litt utifra det.. :)

Jeg skjønner :) Bare viktig å sette ting i kontekst, og slik unngå misforståelser!

Jeg skjønner :) Bare viktig å sette ting i kontekst, og slik unngå misforståelser!

Vi er alt for opptatte av å leve på kcal underskudd her, at det eneste vi ser etter er kcal og proteiner. :p Siden det er 9kcal i hvert gram fett mot 4kcal i karbo/prot, så blir det ofte lite fett i maten her. Omega 3 tilskudd må til! :p

For egen del er jeg veldig glad i å spise Vanilje Skyr med frukt på arbeidsplassen.

Ellers kan du jo lage ferdig wraps dagen før, det er jo supert dersom du er mye på farten! Det finnes mange muligheter med ingredienser, slik at du kan få den så proteinrik du vil. Hva med tortillalefse med kylling, salat, ris og pesto/olje/avokado? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...