Vegard L Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Ser ut som fornuftige endringer det der Ost og smør går under meieriprodukter. Brød gir meg personlig ganske dårlig metthet, men om det er annerledes for deg så kjør på. Jeg foretrekker havregryn. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10778-hva-er-for-lite-fett/page/2/#findComment-409840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sg8 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 Good! Leste denne artikkelen nettopp: Hva du må gjøre når du ikke går ned i vekt på lite mat og mye trening - MyRevolution hvor Børge mener man bør ha minst 20-30 gram fett og 2,5 gram protein pr kg kroppsvekt. Men nå er kanskje denne artikkelen mest beregnet på jenter, da. Føler likevel at kosthold og trening har blitt et slit. Har mer eller mindre prøvd å komme i form i 10 måneder nå, og har gått ned 10 kg, og gått ned ca. 10-11 mm på klypa på magen, men har kuttet veeeldig seint. Men for et strev det har vært.. tror jeg har blitt for avhengig av matvekta og blitt for opphengt av mageruter og fettprosent. Man blir jo aldri fornøyd, så en eller annen gang må man bare si seg fornøyd og begynne å spise normalt igjen og glemme matvekta. Styrken daler, har vondt i diverse ledd, småsyk og dårlig energi - det er kanskje et tegn på at noe må endres på! Er lett å komme for mye inn i denne livsstilen når man leser for mye på nettet osv. om motivasjonsbilder hver dag på facebook via iform osv. Jeg skal tross alt ikke stille i bodybuilding eller fitness =) Men godt du fikk meg litt ned på jorda igjen ivertfall ;P Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10778-hva-er-for-lite-fett/page/2/#findComment-409872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Personlig trives jeg best med å trene for prestasjoner, og la formen komme som en effekt av det. For de som driver med fitness eller trener for utseendet sin skyld så blir prioriteringene så klart annerledes Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10778-hva-er-for-lite-fett/page/2/#findComment-409877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sg8 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 Ja det er helt korrekt. Går heldigvis an å trene for begge deler Sett at jeg hadde fortsatt med 30 gram fett, kunne det forstyrret funksjoner i kroppen? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10778-hva-er-for-lite-fett/page/2/#findComment-409891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Ja det er helt korrekt. Går heldigvis an å trene for begge deler Sett at jeg hadde fortsatt med 30 gram fett, kunne det forstyrret funksjoner i kroppen? Det kommer an på hvilket fett du får i deg. På et så lavt inntak må du være nøye med å dekke behovene for omega-3 og omega-6. I tillegg trengs fett i alle cellemembraner og i nervesystemet, så det er tenkelig at du ville opplevd negative effekter etter en stund. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10778-hva-er-for-lite-fett/page/2/#findComment-409914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Good! Leste denne artikkelen nettopp: Hva du må gjøre når du ikke går ned i vekt på lite mat og mye trening - MyRevolution hvor Børge mener man bør ha minst 20-30 gram fett og 2,5 gram protein pr kg kroppsvekt. Men nå er kanskje denne artikkelen mest beregnet på jenter, da. Føler likevel at kosthold og trening har blitt et slit. Har mer eller mindre prøvd å komme i form i 10 måneder nå, og har gått ned 10 kg, og gått ned ca. 10-11 mm på klypa på magen, men har kuttet veeeldig seint. Men for et strev det har vært.. tror jeg har blitt for avhengig av matvekta og blitt for opphengt av mageruter og fettprosent. Man blir jo aldri fornøyd, så en eller annen gang må man bare si seg fornøyd og begynne å spise normalt igjen og glemme matvekta. Styrken daler, har vondt i diverse ledd, småsyk og dårlig energi - det er kanskje et tegn på at noe må endres på! Er lett å komme for mye inn i denne livsstilen når man leser for mye på nettet osv. om motivasjonsbilder hver dag på facebook via iform osv. Jeg skal tross alt ikke stille i bodybuilding eller fitness =) Men godt du fikk meg litt ned på jorda igjen ivertfall ;P Har du lest artikkelen hans om health and fitnessconcept? Der anbefaler han 10-20 gram fett pr. måltid. Det står også en god del andre interessante ting som kommer til å gjøre livet ditt veldig mye lettere og stressfritt (stressfritt betyr større resultater) om du bare følger enkelte ting Health & Fitness Concept - Kosthold - MyRevolution At styrken daler på en såpass hard diett er ganske normalt. Selv går jeg på diett på ca 1500 kcal, og har gått fra f.eks 80 i knebøy til knappe 50 kg, osv. Det blir en sånn enten eller ting da kroppen prioriterer litt annet enn hva man selv vil når man dieterer. MEN, at du er småsyk, har vondt og dårlig energi er ett dårlig tegn og jeg vil bare dele min egen historie med deg. Jeg trente knallhardt og spiste lite over lengre tid (vi snakker år), hadde ikke overskudd til noe annet i hverdagen, men vekta raste fint ned. Helt til det sa bom stopp. Jeg ble syk, og fikk først kyssesyken, så influensa og lungebetennelser omtrent hver tredje uke, jeg ville spy bare jeg tok i en vekt og holdt på å svime av om jeg gikk på mølla bare etter ett minutt. Det var kroppen sin måte å si fra at "nå er det nok". Det tok meg ca ett år greie å komme ut av det. Og det er ikke noe gøy i det hele tatt når man kjenner at hele kroppen er på bærtur. Vær så snill, stress ned og gjør livet ditt til noe mer enn "kun" kropp og trening oslove og sg8 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10778-hva-er-for-lite-fett/page/2/#findComment-409923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.