Gå til innhold

Alternativer til knebøy/markløft


solstraale

Anbefalte innlegg

Hei!

Pga. en skade i korsryggen kan jeg hverken utføre knebøy eller markløft. Pleier isteden å ta bulgarsk utfall, leg press og glute bridge, men føler at ikke dette er nok for å trene spesielt rumpa til å bli så spretten som mulig!

Noen som har noen bra øvelser på lur??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd, med tanke på at knebøy/markløft er jo Gudenes gave til sprettrumpen. Er det selve øvelesen eller bevegelsen i de to du ikke kan utføre? For kan du ikke utføre bevegelsen er jo alt fra manualer som ligner utelukket virket det for meg. Men godt med vekter på utfall, glute bridge og lårcurl gir damn good legs fordi om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd, med tanke på at knebøy/markløft er jo Gudenes gave til sprettrumpen.

"Markløft og knebøy er av mange oppfattet som de beste øvelsene for rumpa. Selv om det er sant at man trener rumpa med disse øvelsene, så er de først og fremst effektive for hhv. baksiden og fremsiden av låret."

Den ultimate guiden til rumpetrening - teori og praksis - Fitnessbloggen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd, med tanke på at knebøy/markløft er jo Gudenes gave til sprettrumpen. Er det selve øvelesen eller bevegelsen i de to du ikke kan utføre? For kan du ikke utføre bevegelsen er jo alt fra manualer som ligner utelukket virket det for meg. Men godt med vekter på utfall, glute bridge og lårcurl gir damn good legs fordi om ;)

Jeg har fått bekreftet at jeg gjør øvelsene riktig av en som kan det, men jeg får uansett sinnsykt vondt i høyre del av korsryggen etterpå. Var hos en biopat som kjente på ryggen min og hun sa at jeg har skjev rygg... Skal bestille røntgentime tenkte jeg så jeg får se om det stemmer. Men jeg må hvertfall finne noen bra erstatningsøvelser for rumpe og lår:) Utgangspunktet er heldigvis ikke så verst, men det er likevel greit med vedlikehold! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...