Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

post-350-14440872753599_thumb.gif

Veldig enkelt forklart er de rette magemusklene én sammenhengende muskel, og du kan ikke trene øvre eller nedre del av denne.. Det blir som å ta en strikk, og forsøke å belaste forskjellige deler av den ved å dra i den på forskjellige måter, ganske umulig. Vil du ha synligere muskler lengre ned på magen, er standardsvaret at da må fettprosenten ned...

Mageøvelser - Fitnessbloggen

Beinløft er en god øvelse. Ellers så er det mange øvelser som trener kjernemusklaturen, og da får du jo med hele magen :) Hva er målet med magetreningen? Hvis du ønsker å få bort litt fett så må man nok fokusere på kostholdet og baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress...

ok, men jeg har en lav fettprosent.:D

Hvis den ikke er synlig med lav fettprosent, så er den rett og slett for liten. Magen er som alle andre muskler, den må belastes og ha en grunn til å bli større.

Men hvorfor tar noen sykkling og forskjellige mageøvelser da?

Enten fordi de er av den oppfatningen av at man kan trene nedre, midtre og øvre del av magen med div. øvelser - som er feil. Som Kalii skriver over, så er magemuskelen èn muskel.

Eller fordi de ønsker variasjon.

skyter inn et spørsmål her.

en bro fortalte meg at det var forskjell på å ta sit-ups med hælene sammen og tærne vinklet utover, hælene vinklet utover og tærne sammen og samme med føttene i vinkel. :confused:

trener man ikke de rette magmuskelen uansett hvordan man holder hælene og tærne?

don't see the difference... :huh:

Annonse

skyter inn et spørsmål her.

en bro fortalte meg at det var forskjell på å ta sit-ups med hælene sammen og tærne vinklet utover, hælene vinklet utover og tærne sammen og samme med føttene i vinkel. :confused:

trener man ikke de rette magmuskelen uansett hvordan man holder hælene og tærne?

don't see the difference... :huh:

Det vil ikke gjøre noen direkte forskjell på magemusklene nei.

Men kan godt hende det utgjør en forskjell på aktiveringen av psoas (altså rotasjon av lårbeinet), og i så fall vil den varianten som aktiverer minst psoas være best å trene magen med.

jeg tar 4-5 forskjellige mageøvelser, og den jeg kjenner meget godt i nedre del av magen er situps på halv-bosuball.

jeg sitter med rumpen så lang bak jeg kan komme, fester beina i en ribbevegg og tar situps, men jeg går ikke helt ned eller helt opp. ca 20 x3, eller så mange jeg klarer..... kjenner denne meget godt i nedre del av magen i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...