Gå til innhold

Utstående skulderblad!


Peter M.

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg har vert bevisst på en stund nå men har liksom aldri tenkt over at det ikke skal være sånn.

Viss det kan være til noen som helst hjelp så er jeg 16 år, veger 61.4 kilo og er 1.82 høy

Så det jeg nå lurer på er om det er en eller annen av dere som har noe kunnskap om hva det kan være som har forårsaket dette og hvordan jeg eventuelt kan fikse det :D

På det første bildet så ser det ut som om det stikker ut litt mer en det det egentlig gjør, og på det siste bildet så ser du at dersom jeg strekker armen min ut så er problemet borte

post-14115-14440872325209_thumb.jpg

post-14115-14440872327336_thumb.jpg

post-14115-14440872329043_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ta et bilde av deg fra siden der du er avslappet med overkroppen og armen/skulderen som er mot speilet?

Mest sannsynlig er det kort brystmuskulatur som drar humerus (overarmsbenet) fremover og dermed skulderbuen med skulderblad - ond sirkel det der ;)

https://www.google.no/search?hl=no&ds=i&pq=scapula&cp=9&gs_id=1v&xhr=t&q=upper%20cross%20syndrome&um=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1366&bih=667&wrapid=tljp1342990315060024&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw&ei=-mcMUKGjOK_P4QTk3KTMCg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange tynne som har det, men therese kan ha ett poeng. Hjelper ikke å ha kort eller stram brystmusklatur heller. Fins øvelser som man kan kjøre, går direkte på bevegelsen av skulderbladet og kan hjelpe til med å holde det i riktig posisjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det beste jeg fikk til!:)

Ah, kan nesten vedde på at hvis du presser brystkassa frem/litt opp så går skulderbladene back to normal?

Ser fremmoverroterte ut spør du meg. Tøy mye bryst, tren bakside skulde med feks facepulls.

Får å legge til litt styrke og stabilitet rundt skulderbladet så ta en hantel 10-20kg. Arma strak over hode (arma inntil øret), lås albuen, og beveg skulderbladet/skuldra opp og ned uten å bøye arma. Gjenta begge sider ett par ganger i uka, i tillegg til rotatorcuff øvelser med hantler eller kabel

mye gode øvelser for å stabilsere og få skuldrene på rett plass..Tøy bryst tøy bryst tøy bryst, aldri glem /skipp øvre del rygg og bakside skuldre

Sikkert noe jeg glemte av i farta, so please add notes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, kan nesten vedde på at hvis du presser brystkassa frem/litt opp så går skulderbladene back to normal?

Ser fremmoverroterte ut spør du meg. Tøy mye bryst, tren bakside skulde med feks facepulls.

Får å legge til litt styrke og stabilitet rundt skulderbladet så ta en hantel 10-20kg. Arma strak over hode (arma inntil øret), lås albuen, og beveg skulderbladet/skuldra opp og ned uten å bøye arma. Gjenta begge sider ett par ganger i uka, i tillegg til rotatorcuff øvelser med hantler eller kabel

mye gode øvelser for å stabilsere og få skuldrene på rett plass..Tøy bryst tøy bryst tøy bryst, aldri glem /skipp øvre del rygg og bakside skuldre

Må nesten takke for tips, selv om det ikke var min tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...