Gå til innhold

Bli personlig trener?


ingridhelene

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å bli personlig trener, og har noen spørsmål angående det.

1. Hva tjener en pt i gjennomsnitt? Vet du om at det er forskjell på hvor mange kunder/hvor du jobber?

2. Hvor er det best å utdanne seg?

3. Hvor er det best å jobbe?

4. Er det en jobb å anbefale om man liker trening, eller er det bedre å skaffe seg en ordentlig jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Det spørs hvor flink du er og hvor flink du er til å selge deg selv. Pt yrket er et salgsyrke.

2. Det har vel ikke så mye å si. Det viktigste er at du som pt kan faget ditt og leser også litt på egenhånd hele tiden.. Men kan anbefale Active education.

3. Elixia og sats og lignende kommersielle sentere tar opp til 40% av det du tjener. Vil tro det er best å jobbe som selvstendig næringsdrivende, de skal da ha noen prosenter men ikke så mye som de store kjedene.

4. Ja helt klart. Men du bør også like å snakke med folk, prøve å selge hele tiden kan være litt slitsomt i starten hvis du ikke synes det er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det varierer veldig! Du må rett og slett være flink til å selge deg selv - for PTyrket består like mye av det som å trene klienter! Er du ikke flink til å selge og gi av deg selv, får du ingen kunder.. Ergo - ingen penger! De forskjellige gymmene gir deg forskjellige premisser. Noen forventer at du skaffer kundene dine selv, og at du betaler en viss prosent av inntekten din pr klient til senteret. Andre igjen setter opp lister til deg med personer som ønsker PTtimer. Her slipper du altså å skaffe kundene selv, men lønna er dårligere.

2. Anbefaler Active Education! Der tok jeg min PTutdanning og er kjempefornøyd! :)

3. Best tjener du ved å jobbe selvstendig, som suriamalles over her har nevnt. Men så var det det med å selge seg selv igjen da..

4. Dersom du brenner for trening OG salg vil jeg anbefale deg studiet. Men det er ingen latmannsjobb altså, du må tilbringe mange mange timer på senteret for å reklamere for deg selv i starten. Jeg trives iallefall veldig godt i jobben min, men å opparbeide seg et navn krever veldig mye av deg. Dersom du tror du har det som skal til - GO FOR IT! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det de andre sa.

2. Jeg utdannet meg på NIH, og er veldig fornøyd med opplegg og forelesere der.

3. Hvis du bor i en stor by med flere forskjellige sentre ville jeg forhørt meg om hvilke avtaler de gjør med PT'er. Som suriamalles skriver er det stor forskjell på hvor mye av kaka de tar.

4. PT er en ordentlig jobb. :p Det krever mye, både av tid, energi, kunnskap og kreativitet, men er også veldig givende. Hvis du ønsker å ha en jobb der du kan hjelpe folk med å presse grensene sine, formidle kunnskap og jobbe målrettet er det midt i blinken, men om du ønsker en jobb der du ikke trenger å gi 100% hele tiden er det feil yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...