Gå til innhold

Strekk, hamstring


Gjest ....

Anbefalte innlegg

Hei:)

Dagen etter en styrketreningsøkt var jeg god og støl, spesielt i nedre del av hamstring på den ene foten. Stølheten på alle andre plasser ble borte etter 2 dager, men den i låret fortsatte. I begynnelsen var det utrolig vondt å gå, men nå gjør bare vondt når jeg lener meg eller bøyer meg fremover.

Det har gått over en uke nå. Merker jeg er betydelig mindre fleksibel i den foten enn det jeg var og sammenlignet med den andre. Vil dette gå over? Er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er man stiv/har en lett strekk synes jeg det hjelper å gå en tur og tøye litt forsiktig etterpå

Skal prøve det i morgen:)

Vet du, eller noen om jeg kan trene styrke på det beinet til tross? eller vil det bare gjøre vondt verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs vel litt hvor ille det er, men burde vel ikke trene noe spesiel om det gjør vondt tror jeg. (ingen ekspert altså)

Jeg kan prøve litt og se:)

Er enig med deg der, ja, er nok ikke det lureste:p

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer forresten fortsatt på om det kan bli varig nedsatt bevegelighet? Har nesten nettopp begynt å lære meg håndstående igjen, og det gjør så grusomt vondt å gjøre det nå:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt strekk i hamstrings i 1 uke nå... Greier ikke bøye mer ordentlig, så går rundt som en cowboy om jeg skal plukke opp noe :p

Synes selv jeg at jeg presterer dårligere på trening om jeg trener med strekk, men gjør det fordiom. Har blitt fortalt at det ikke er farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt strekk i hamstrings i 1 uke nå... Greier ikke bøye mer ordentlig, så går rundt som en cowboy om jeg skal plukke opp noe :p

Synes selv jeg at jeg presterer dårligere på trening om jeg trener med strekk, men gjør det fordiom. Har blitt fortalt at det ikke er farlig :)

En cowboy faktisk, ha ha, men jeg skjønner hva du mener, jeg gjør det samme selv:p

Har det bedret seg noe etter du har trent, eller blitt verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hvordan du forklarer det så anntar jeg at det ikke er veldig vondt, men er en irriterende skade. Ville anbefalt deg å starte å trene hamstringsen allerede idag. Ta det rolig, og pass på at du er god og varm før du starter å belaste den. Gjør endel øvelser som vil sette lett strekk på muskelen som feks strakmark (lett belastning). Med tanke på at det ikke er noen stor akutt skade du har fått, så vil du nok være tilbake til normal fleksibilitet om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utifra hvordan du forklarer det så anntar jeg at det ikke er veldig vondt, men er en irriterende skade. Ville anbefalt deg å starte å trene hamstringsen allerede idag. Ta det rolig, og pass på at du er god og varm før du starter å belaste den. Gjør endel øvelser som vil sette lett strekk på muskelen som feks strakmark (lett belastning). Med tanke på at det ikke er noen stor akutt skade du har fått, så vil du nok være tilbake til normal fleksibilitet om ikke så lenge :)

Var grusomt vondt i begynnelsen, men nå er det mye mildere, ja. Får ikke trent i dag, men i morgen skal jeg prøve det du har anbefalt:) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...