Gå til innhold

Grisen skal på slankern.


Zcum

Anbefalte innlegg

God dag folkens.

Jeg har lenge tenkt på å gå ned i vekt, men nå er jeg lei av å vurdere lenger. Og har tenkt til å gjøre noe med saken.

Jeg er ikke kjent med min fettprosent, men vekten ligger vel på 96kg, og har en høyde på 182cm.

Nå skal det sies at jeg naturlig har fått tildelt litt muskler, så selvom 96 kg virker høyt, så ser jeg ikke ut som Peter Griffin.

Trening:

Jeg trener alltid på mandag og onsdag klokken 19:00, der jeg trener intensivt styrke i 1 time, jeg prøver å å få inn en økt til iløpet av uken, men noen ganger virker sofaen litt for snill.

Kosthold:

Jeg har blitt bedre med kostholdet, men det er fortsatt et par stygge syndere igjen. på hverdagen er jeg vel ikke så ille, da jeg ligger på alt fra 1200 - 1900kcal, og da uten å være spesielt sulten utenom.

Synderen er ofte helgene som de fleste, der det inntas alkohol og den tilfeldige sjokoladen.

Mål:

Jeg har lyst til å bli kvitt "kjærlighetshåndtakene" og få en flat mage, ettersom jeg har en grei overkropp, men magen lever sitt eget liv, og så vil jeg bli slankere i ansiktet (men det kommer jeg av seg selv ettersom vekten går av).

Skulle gjerne hatt et kosthold å følge etter, ettersom jeg har stor viljestyrke, men lite kunnskaper om kosthold.

Setter pris på alle tilbakemeldinger og tips jeg kan få:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utenom helgene så er jeg ganske sikker ja.

har holdt oversikt over 2 uker nå, ved å sette opp inntaket mitt på Diett.no

f.eks.

2 brødskiver til frokost med leverpostei og egg,

2 brødskiver til lunsj med egg.

Middag (kan da variere veldig, men er for det meste sunt)

2 brødskiver med leverpostei og makrell i tomat.

Selvfølgelig kan pålegget variere, men mengden er ganske så lik uansett dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag folkens.

Jeg har lenge tenkt på å gå ned i vekt, men nå er jeg lei av å vurdere lenger. Og har tenkt til å gjøre noe med saken.

Jeg er ikke kjent med min fettprosent, men vekten ligger vel på 96kg, og har en høyde på 182cm.

Nå skal det sies at jeg naturlig har fått tildelt litt muskler, så selvom 96 kg virker høyt, så ser jeg ikke ut som Peter Griffin.

Trening:

Jeg trener alltid på mandag og onsdag klokken 19:00, der jeg trener intensivt styrke i 1 time, jeg prøver å å få inn en økt til iløpet av uken, men noen ganger virker sofaen litt for snill.

Kosthold:

Jeg har blitt bedre med kostholdet, men det er fortsatt et par stygge syndere igjen. på hverdagen er jeg vel ikke så ille, da jeg ligger på alt fra 1200 - 1900kcal, og da uten å være spesielt sulten utenom.

Synderen er ofte helgene som de fleste, der det inntas alkohol og den tilfeldige sjokoladen.

Mål:

Jeg har lyst til å bli kvitt "kjærlighetshåndtakene" og få en flat mage, ettersom jeg har en grei overkropp, men magen lever sitt eget liv, og så vil jeg bli slankere i ansiktet (men det kommer jeg av seg selv ettersom vekten går av).

Skulle gjerne hatt et kosthold å følge etter, ettersom jeg har stor viljestyrke, men lite kunnskaper om kosthold.

Setter pris på alle tilbakemeldinger og tips jeg kan få:)

Hei!

Jeg pleier å foreslå for alle jeg kjenner som vil ned i vekt at de følger "health and fitness concept" utarbeidet avBørge Fagerli.

Kort oppsummert går det utpå å spise når du er sulten, og da spise ett fullverdig, sammensatt måltid bestående av både fett, proteiner og karbohydrater.

Følger du dette en periode, og finner ut vha du responderer best på og liknende, kan du gå videre til "advanced concept" :)

Legger ved noen linker her:

lykke til!

http://myrevolution.no/s/health-fitness-concept-kosthold/

http://myrevolution.no/s/advanced-concept-kosthold-v2-0/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utenom helgene så er jeg ganske sikker ja.

har holdt oversikt over 2 uker nå, ved å sette opp inntaket mitt på Diett.no

f.eks.

2 brødskiver til frokost med leverpostei og egg,

2 brødskiver til lunsj med egg.

Middag (kan da variere veldig, men er for det meste sunt)

2 brødskiver med leverpostei og makrell i tomat.

Selvfølgelig kan pålegget variere, men mengden er ganske så lik uansett dag.

Håpløst grete roede stil over kostholdet ditt. Mer proteiner både for å øke metthetsfølelsen og fordi musklene dine trenger proteiner.

Skal man ned i vekt må man dessverre også spise sunt i helgene. Unn deg heller en skikkelig biff eller annet mer ekslusiv mat i helgene for å belønne deg selv, men tilbered det likevelt sunt og ha kontroll på kaloriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...