Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere slitt med spiseforstyrrelser (har riktignok ikke fått en diagnose, men ble betegnet som "spiseforstyrret" og var i flere ukentlige møter med helsesøster osv..), men fant til slutt ut at jeg heller ville slanke meg på den sunne måten. Dette var rundt juletider. Jeg klarte det veldig fint i et halvt år, før det nå i det siste har begynt å bikke tilbake til gamle synder. Jeg vet ikke hvor mye slikt det er å snakke om her på forumet da jeg ikke har satt meg helt inn i reglene, men skal prøve å holde det relativt nøytralt.

Slik det er nå, blir jeg dårlig når jeg drikker vann, rett og slett fordi jeg føler meg tjukk når magen blir fylt opp. Jeg begynte nettopp å gråte fordi jeg hadde drukket en boks med redbull, selv om jeg nesten ikke har drukket brus de siste mnd (er snakk om et par dl), og brakk meg og følte meg helt jævlig. Dette så klart påvirket av en ferietur med usunn mat, der jeg nå sitter igjen med dårlig samvittighet fordi jeg ikke vet helt hvor mye jeg har spist. Skal veie meg når jeg kommer hjem i morgen, men frem til det kommer jeg til å gå rundt og føle meg elendig. Er så mange gale tanker i hodet mitt akkurat nå. DERFOR, nå kommer jeg til poenget, håper jeg at noen av dere kan snakke meg til fornuft. Hvorfor er det bedre å trene og spise sunn mat enn å kaste opp OG spise lite? Hva er positivt med trening? Hva finnes av god og sunn mat? Hvilke resultater kan jeg få av å leve sunt? Jeg vet så klart alt dette innerst inne, men trenger en real pep-talk. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10131-vil-ikke-bli-syk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du svarer mer eller mindre på dine egne spørsmål, du ønsker å gjøre ting på den sunne måten.

Å sulte seg ned i vekt er aldri en varig løsning, og ved å kaste opp utsetter du også svelg, spiserør og tenner for en enorm syrebelastning. Ved å gjøre langvarige endringer vil du også oppnå langvarige resultater, og det er DET du er ute etter!

Husk at vekten bare er et tall, og sier ingenting om kroppssammensetningen din. Ingen ser på deg hvor mye du veier! Dessuten er det flere ting som påvirker vekten der og da, for eksempel hvor mye vann du holder på og eventuell mat i tarmsystemet osv. Jeg har skrevet litt om akkurat dette i denne artikkelen:

Energibalansen - hva sier den egentlig? | Frisk og Funksjonell

Trening har mange positive effekter. Du bygger muskler og forbrenner fett, noe som gjør underverker for kroppssammensetningen din. Du blir sterkere, mer utholden og mer motstandsdyktig mot sykdom. Du kan til og med spise mer mat uten at det går ut over hvordan du ser ut, noe som også bidrar til at du får i deg mer av alle de livsviktige vitaminene og mineralene. Du får mer overskudd til å takle hverdagen, og de fleste opplever også økt selvtillitt av å trene!

Utover dette vil jeg henvise til et innlegg jeg skrev om spiseforstyrrelser som Kjetil linket til over. Jeg syns innlegget ditt er litt skummelt, og håper virkelig for din del at det du skriver om at du ønsker å slanke deg på den sunne måten stemmer.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10131-vil-ikke-bli-syk/#findComment-376560
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...