Gå til innhold

Min livsstilsforandring


Anbefalte innlegg

Min livsstilsforanding

Jeg begynte å spekulere på vektnedgang når jeg ikke klarte å gå i normalt tempo fra messa til lugaren ombord på båten jeg jobber på. (3 dekk/etasjer opp)

Drakk på den tiden ca 1 kasse øl og 1 kasse brus i uka, åt "lørdagsgodt" 2-3 ganger i uka og spiste meg stappmett 2 ganger daglig.

Hele greia toppa seg da jeg sovna bak rattet etter en heidundrende fest og kjørte ned en lyktestolpe. Siden jeg skulle bli fotgjenger i over 2 år var det egentlig bare å legge om hele opplegget. På dette tidspunktet var jeg 115 kilo.

Jeg kuttet ALT som het alkohol, og fikk lest meg fram til et kosthold som passer meg fint. Har ingen planer om å få six-pack, men å oppnå en livsstil og en helse som gjør meg tilfreds med livet.

Nå er jeg 97 kilo og har satt meg et foreløpig mål på 90 kilo. Driver og småflørter med tanken på å bli nedpå 80-tallet. Jeg er 1800 mm uten sokker.

En normal dag for meg legges opp på følgende måte

Frokost

Omega-3 tilskudd, to knekkebrød, en frukt og et stort glass vann.

Mellommåltid

En frukt, en yoghurt og et stort glass vann.

Lunsj

To knekkebrød, en frukt og et stort glass vann.

Mellommåltid

En frukt, en youghurt og et stort glass vann.

Middag

Baseres på kylling, rent kjøtt og grønnsaker.

Om jeg ikke klarer å følge småmåltidene har jeg alltid en proteinbar tilgjengelig.

I tillegg prøver jeg å bevege meg 3 ganger i uka, i tillegg til en kort tur hver dag. De tre store turene er enten en god fjelltur eller en lang sykkeltur.

Jeg har ingen planer om å drive med vektløfting før jeg har oppnådd en vekt jeg er fornøyd med. Har prøvd dette før og fant ut at vektnedgang og vektløfting ikke fungerer samtidig.

Synes nybegynnerprogrammet til Tech Nutrition er veldig greit. Har prøvd dette før og synes det er et veldig greit program å følge.

Jeg har ikke tatt kontakt med PT, ernæringseksperter eller leger med tanke på kosthold eller trening. Alt er lest på internett og kokkelert ut fra eget hode.

Spørsmålet er om jeg er på bærtur eller ligger det noe småfornuftig i hva jeg driver med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert at du tar tak og gratulerer med super fremgangen til nå!:D

Ellers må jeg si meg enig med Konstantinovs om at det fullt mulig å gå ned i vekt og drive med vektløfting samtidig, men hvis du opplever at det ikke virker for deg så er det det som betyr noe.

Neste steg blir vel å opprette loggbok her på forumet eller?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :D

Hva er en loggbok? Er det som en slags treningsblogg eller noe?

Hvis du går inn på loggbok på forumsoversikt så ser du maange loggbøker (aka treningsblogg ja) som folk skriver. Er veldig bra for motivasjon, få tips, se progresjon osv.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på loggbok på forumsoversikt så ser du maange loggbøker (aka treningsblogg ja) som folk skriver. Er veldig bra for motivasjon, få tips, se progresjon osv.:)

Okay ;)

Skal prøve å se om jeg får satt i gang noe skriblerier :)

Skal ha oppstart med RYP på mandagen tenkte jeg. Skal ta 10 RM i dag, også får vi se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har enda ikke bitt meg på cottage cheese-trenden, men man må vel prøve det snart :)

Problemet mitt er ikke hva jeg kan få i meg hjemme, begrensningene ligger i hva jeg spiser på jobb. Har 3 faste måltider om dagen, og det er lite man kan endre på der. Er på båt 6 måneder i året, så det blir litt hips om haps.

Fordelen er at jeg er i aktivitet 10 timer i døgnet, så jeg brenner noe vanvittig med kalorier ombord :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...