Gå til innhold

"Supersett"hvor lenge kan man holde på ? type supersett hver 4 uke?


Andreassen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At du ble gåen i tredje uke trenger ikke skyldes supersettene... Det kan jo tett og slett skyldes for lite mat, for lite søvn, for mye trening ifht det du er vandt med, for stor totalbelastning(sum av påkjenning av jobb/skole, trening, plikter, sosialt osv) eller andre ting. Altså tror jeg ikke at supersett alene er årsaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører supersett hver økt, altså 5-6 ganger i uken og har gjort det i ca 6 måneder...Husk at man skal ha pause mellom dem. Selv om det blir kortere tid mellom sett vil det bli samme pause mellom to sett av samme øvelse som om du hadde kjørt "normalt".
Jeg hadde tenkt til og bruke supersetta til og sjokke musklene for og øke i vekst og styrke,Kroppene våres venner seg fort til det vi gjør og da blir det feil for meg og bruke super hele tiden.Men kan du fortelle litt om din framgang med super trening?,kan hende jeg endrer mål når mitt nåverernde mål blir nådd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du ble gåen i tredje uke trenger ikke skyldes supersettene... Det kan jo tett og slett skyldes for lite mat, for lite søvn, for mye trening ifht det du er vandt med, for stor totalbelastning(sum av påkjenning av jobb/skole, trening, plikter, sosialt osv) eller andre ting. Altså tror jeg ikke at supersett alene er årsaken :)
trur du er inne på noe ja:banghead:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt til og bruke supersetta til og sjokke musklene for og øke i vekst og styrke,Kroppene våres venner seg fort til det vi gjør og da blir det feil for meg og bruke super hele tiden.Men kan du fortelle litt om din framgang med super trening?,kan hende jeg endrer mål når mitt nåverernde mål blir nådd.

Hvis det er muskelforvirring du er ute etter, så er vel de fleste seriøse enige om at det er en myte.

http://www.liftbigeatbig.com/2011/09/muscle-confusion-myth.html

http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.html

Styrkeløftere og slikt driver vel ikke akkurat med muskelforvirring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hvordan du supersetter da, om du kjører på agonist-antagoinist som de fleste gjør om de vil spare tid, eller om du supersetter to øvelser overkropp-underkropp. Eller, sånn som jeg oppfattet det utifra det du skriver, at du supersetter øvelser som går på samme muskelgruppe? Da blir helt klart stressmomentet en god del større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hvordan du supersetter da, om du kjører på agonist-antagoinist som de fleste gjør om de vil spare tid, eller om du supersetter to øvelser overkropp-underkropp. Eller, sånn som jeg oppfattet det utifra det du skriver, at du supersetter øvelser som går på samme muskelgruppe? Da blir helt klart stressmomentet en god del større.
Ja du oppfattet riktig:happy:kan være jeg har kommet til en slags konklusjon etter ettparr dager tenking og spørring.super hver 3 eller 4 uke og så "vanelig" imellom..trur jeg prøver det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du oppfattet riktig:happy:kan være jeg har kommet til en slags konklusjon etter ettparr dager tenking og spørring.super hver 3 eller 4 uke og så "vanelig" imellom..trur jeg prøver det.

Evt så går det også an å supersette en muskelgruppe, sånn at du rullerer på de. Hvordan du bør legge det opp kommer jo helt an på treningsprogrammet ditt, og frekvensen, selvsagt.

Det høres ut som en lur beslutning å ikke gå full retard hver økt i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...