Gå til innhold

bort med sideflesk?


Ja_justdoit

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på om det er noen som vet om noe som hjelper på å få vekk sideflesk? Jeg jogger 3 km nesten hver dag og trener ellers litt forskjellig "hjemme styrke trening". Hva mer må jeg gjør ? :p Jeg er grønnskolling når det gjelder trening:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg lurte på om det er noen som vet om noe som hjelper på å få vekk sideflesk? Jeg jogger 3 km nesten hver dag og trener ellers litt forskjellig "hjemme styrke trening". Hva mer må jeg gjør ? :p Jeg er grønnskolling når det gjelder trening:cry:

  • Ligg i kaloriunderskudd
  • Kutt ut den j.... jogginga hver dag
  • Tren styrke
  • Spis mer protein og fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh no!! har alt med mat å gjør? :eek: jeg er veeeeldig dårlig til å følge med på sånt kalori greier å sånt :huh: Men men jeg får prøve å få litt kontroll på det når jeg flytter for meg selv om en uke ! noen forslag om hva som er lurt å spise å absolutt ikke spise av vanlig mat ? siden jeg er ikke no stor spiser av godis av noe slag :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh no!! har alt med mat å gjør? :eek: jeg er veeeeldig dårlig til å følge med på sånt kalori greier å sånt :huh: Men men jeg får prøve å få litt kontroll på det når jeg flytter for meg selv om en uke ! noen forslag om hva som er lurt å spise å absolutt ikke spise av vanlig mat ? siden jeg er ikke no stor spiser av godis av noe slag :p

Det har mesteparten av tiden med mat å gjøre ja. Det er maten som kontrollerer hormonene og impulsene i kroppen. Jogging kan bare gjøre deg større eller mindre i den fasongen du er i, mens styrketrening strammer opp. Jogging hver dag kan forøvrig være å skyte seg selv i leggen om man vil justere på fettprosenten.

Lurt å spise;

  • Grønnsaker, grønnsaker og grønnsaker.
  • Fisk, mer fisk og kjøtt
  • Egg
  • Frukt
  • Bær
  • Litt ris (hvit ris, IKKE sånn brunris og sånn), søtpotet, litt potet, quinoa etc
  • Havregrøt om du tåler det
  • Melkeprodukter, f.eks mager kesam (mager kesam fordi den har dobbelt så mye protein som vanlig kesam), skyr og cottage cheese
  • Nøtter
  • Kokosmelk, avocado, oljer, type olivenolje og kokosolje etc er best
  • Ekte produkter over lettprodukter, unntakene er her mager kesam og lettsyltetøy

Ikke spise

  • Margarin. Margarin er ikke mat.
  • La fiskeboller, fiskekaker, kjøttkaker, pølser og sånn høre til unntaket og ikke hverdagsmat
  • Sukkerfri sjokolade og sånn. Ikke fordi det gjør så mye, men fordi 500 kcal fra en plate sukkerfri sjokolade er også 500 kcal selv om den er sukkerfri
  • La glutenholdige matvarer høre til sjeldenhetene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal glutenholdige matvarer høre til sjeldenhetene? Det kommer jo helt an på hva hun foretrekker.

Ellers enig i det du nevner, men Satanifiseringen av korn begynner å gå litt over styr spør du meg. Dersom man ikke har noe ubehag knyttet til det, synes det er digg og kan spise seg mett på det er det jo ikke noe problem med korn på diett vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal glutenholdige matvarer høre til sjeldenhetene? Det kommer jo helt an på hva hun foretrekker.

Fordi gluten er en av de mest kjente, men skjulte årsakene til helseproblemer som de fleste av oss ikke ser en sammenheng med. Gluten kan slite på fordøyelsessystemet selv om man ikke har en konstantert intoleranse for det. Er du oppblåst eller ikke helt i slaget etter ett glutenholdig måltid så reagerer du på gluten, noe dessverre mange av oss gjør. Så er det slikt da at ett overdrevent inntak av gluten kan føre til en rekke sykdommer og helseproblemer på kort og lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt hva gluten er en gang jeg :p er det sånt som er i melkeprodukter og brød å sånn eller er jeg helt på ute på tur nå ?

Gluten er sånn som er i kornvarer :p

Laktose og kasein er sånn som er i melkeprodukter. Det er også mange som har intoleranse mot det, pleier å be folk droppe melkeproduktene i en 14dagers tid om de opplever vektstagnasjon ettersom intoleransen kan medføre at man samler en del vann og tror man ikke går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi gluten er en av de mest kjente, men skjulte årsakene til helseproblemer som de fleste av oss ikke ser en sammenheng med. Gluten kan slite på fordøyelsessystemet selv om man ikke har en konstantert intoleranse for det. Er du oppblåst eller ikke helt i slaget etter ett glutenholdig måltid så reagerer du på gluten, noe dessverre mange av oss gjør. Så er det slikt da at ett overdrevent inntak av gluten kan føre til en rekke sykdommer og helseproblemer på kort og lang sikt.

1. Det er riktig noe nyere forskning har vist resultater som kan være forbundet med sensitivitet ovenfor gluten og at mennesker har ulik toleranse for det. Man må ikke glemme individualiteten oppi det hele, hvorfor skal jeg som elsker brød og ikke har noen problemer med det droppe det? Så vidt det er meg bekjent finnes det vel en dobbelt-blind placebo-kontrollert studie på dette som så på gluten inntak hos mennesker som allerede var sensitiv mot hvete, disse hadde naturligvis dårlige effekter av gluten. Det finnes fortsatt få spesifikke markører på at gluten er jævlig for alle selv om mennesker som allerede reagerer på hvete selvfølgelig bør styre unna.

2. Om man ikke er helt i slaget etter ett glutenholdig måltid betyr definitivt ikke at det er være gluten man reagerer på. Hvor har du i så fall det fra, og har du tall på det?

3. Hva er et overdrevent inntak av gluten? Jeg er enig i at det myndighetene anbefaler nok er ganske overdrevent, men jeg tror at de fleste som inntar moderat med glutenholdige matvarer ikke vil ha noen særlige problemet med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...