Gå til innhold

Del dine beste proteinrike oppskrifter!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Proteinrike scones:

3dl sammalt hvete

1dl bakepro

1/2 boks mager kesam

1/4-1/2ts salt

3 ts bakepulver

1/2 dl vann +-

Bland det tørre og bland vannet i kesamen

Så mikses det hele sammen til en deig, lag ei kule og trykk den ut på ei steikeplate med bakepapir til ca 2cm tykkelse

Skjær et kryss i den slik at man kan bryte den opp i fire deler etter steking.

Steikes på ca 180 - 200 grader midt i ovnen i 10-15 minutter.

[ATTACH]19210[/ATTACH]

post-4794-14440842684202_thumb.jpg

post-4794-14440842684749_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinrike scones:

3dl sammalt hvete

1dl bakepro

1/2 boks mager kesam

1/4-1/2ts salt

3 ts bakepulver

1/2 dl vann +-

Bland det tørre og bland vannet i kesamen

Så mikses det hele sammen til en deig, lag ei kule og trykk den ut på ei steikeplate med bakepapir til ca 2cm tykkelse

Skjær et kryss i den slik at man kan bryte den opp i fire deler etter steking.

Steikes på ca 180 - 200 grader midt i ovnen i 10-15 minutter.

[ATTACH]19210[/ATTACH]

Kanskje denne oppskriften må prøves til påskefrokosten. Ser kjempe godt ut, å tenk deg litt eggerøre og røkalaks oppå :) mmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke forestille meg at man kan lage noe som er så lavt på kaloriene, karben og fett, men samtidig smaker så godt som denne:

http://dedication.blogg.no/1305459036_dobbel_sjokoladekake.html

Hele kaken med glasur inneholder utrolige:

320 kcal, 45 g protein, 11 g fett og 9 g karbohydrater.

*Edit: Anbefaler å lage dobbel dose, så blir det litt tykkelse på den. Evt. bruke en veldig liten form

[ATTACH]19250[/ATTACH]

post-5042-14440842707346_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer ikke forestille meg at man kan lage noe som er så lavt på kaloriene, karben og fett, men samtidig smaker så godt som denne:

http://dedication.blogg.no/1305459036_dobbel_sjokoladekake.html

Hele kaken med glasur inneholder utrolige:

320 kcal, 45 g protein, 11 g fett og 9 g karbohydrater.

*Edit: Anbefaler å lage dobbel dose, så blir det litt tykkelse på den. Evt. bruke en veldig liten form

[ATTACH]19250[/ATTACH]

Den er utrolig god! Det var faktisk det aller første jeg noensinne lagde av proteinbakst :) Nå finner jeg stort sett bare på ting selv ;) Men Kristine Økern har utrolig mange gode oppskrifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget meg noe veldig vellykket, enkelt og godt nå :) I mangel på noe annet hjemme hos mamma og pappa laget jeg tilslørte bondepiker - vi hadde nemlig det i middagsselskap i går, men den originale varianten er jo ikke direkte sunn...

Bytta ut kremen med mager vaniljekesam, strøkavringen med lettkokte havregryn, eplesyltetøyet med lett eplesyltetøy og hadde kanel og sukrin mellom alle lagene :) Smakte veldig likt den originale varianten, mens næringsinnholdet ble mer likt mat jeg spiser til vanlig :D Kesamen kan man med fordel røre inn litt ekstra vaniljefrø/essens og litt søtning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...