Gå til innhold

Vondt i kne ved beinpress


FreshBlix

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor jeg skal plassere denne, så her virket mest logisk.

Etter beinpress (ett beins, 70kg), så har jeg fått vondt i høyre kne. Det har hent litt tidligere også. Trente på torsdagen, og kneet er vondt når jeg bøyer det. Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg gjør det samme med begge beina, men det er kun det høyre jeg sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg også på. Opplever vondt kne etter jogging jeg da. Det er jo mer belastende kanskje, men likevel irriterende! Har du trent lenge da? Jeg lurer på om det kommer av at jeg plutselig for en måneds tid siden begynte å løpe 4 ganger i uka (litt i overkant gira), så det kan jo være kroppen som ikke er godt nok trent opp enda? Hvis dette vedvarer ville jeg gått til lege og fått sjekket det ut. Det vil vel muligens gå utover teknikken hvis kneet er vondt også, så det er kanskje ikke så lurt å fortsette hvis det gjør vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent styrke av og på siden september i fjor. Hatt 2-3 mnds pause, så var første økta mi på torsdag.

Det kan jo være feil belastning og, men syns det virker litt rart at det kun er ene kneet det går utover. Men når jeg tenker meg om så pleier jeg å ha litt vondt i det kneet innimellom (lang tid mellom hver gang), men da ikke på samme måte.

Da er det mer sånn hvis jeg strekker beinet for langt ut, står rett så kjennes det ut som kneet "knekker" feil vei. Eller noe, vanskelig å forklare.

Mens nå er det vondt når jeg bøyer kneet. Ganske vondt og, men er kun da jeg merker det, ikke når jeg går eller noe.

Klarer nok ikke beinpress på det beinet nå mens det er vondt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Beinpress er jeg personlig kjempe forsiktig med, mye fordi at bare det å løfte opp tunge vekter fra startposisjonen kan overbelaste både knærne og ryggen og kan føre til at du får vondt i etterkant.

Men for det første ville jeg heller ha gjort knebøy istedetfor beinpress. Ihvertfall når du vil trene tungt. Da slipper du å belaste knærne slik som i beinpressen. For det andre er det verdt å nevne benplasseringen i beinpressmaskinen. Plasserer du beina øverst på platen og med føttene mot ytterkantene så tar det mer på rompe og bakside lår. Plasserer du beina mer mot midten av platen med mindre mellomrom mellom føttene tar det mer på forside av lår, og denne plasseringen kan være svært belastende for knærne.

Du skrev at du kjører ettbeins i parantes.. Gjør du vanlig beinpress og ettbeinspress? Og hvordan er plasseringen din på platen under ettbeinspress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev at du kjører ettbeins i parantes.. Gjør du vanlig beinpress og ettbeinspress? Og hvordan er plasseringen din på platen under ettbeinspress?

Skal bytte om til knebøy så fort jeg får pt-time (så jeg er sikker på å ha rett teknikk).

Pleier som regel kun å kjøre beinpress med ett bein, men noen ganger tar jeg først ett bein, så begge beina etter 3 sett. Plasseringen med beinet er ca rett frem med beinet (i en naturlig vinkel, og ikke for langt inn eller for langt ut, så kneet og beinet er rett. Litt vanskelig å forklare, men de er plassert ca der jeg ville hatt beina hvis jeg tok vanlig beinpress med begge beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte om til knebøy så fort jeg får pt-time (så jeg er sikker på å ha rett teknikk).

Pleier som regel kun å kjøre beinpress med ett bein, men noen ganger tar jeg først ett bein, så begge beina etter 3 sett. Plasseringen med beinet er ca rett frem med beinet (i en naturlig vinkel, og ikke for langt inn eller for langt ut, så kneet og beinet er rett. Litt vanskelig å forklare, men de er plassert ca der jeg ville hatt beina hvis jeg tok vanlig beinpress med begge beina.

På ettbeinspress skal beinet være inn mot midten av platen, tærne pekene så vidt utover, og gjerne høyt oppover på platen. Som sagt så går det veldig utover knærne om du plassere beina rett foran deg. Det er bedre å plassere dem lenger oppover på platen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...