Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har trent regelmessig i to år, hovedfokus på styrke.

Kjører 2-splitt program og er ganske fornøyd med det.

Spiser på vanlige dager dette:

Frokost: 1-2 brødskiver med skinke, mager ost

Lunsj: Cottage C med bær og ofte en banan i tillegg

Mellom M: En proteinbar eller proteinpannekaker

Rett etter trening: Proteinshake

Middag: Kjøtt/Fisk ca 150 g grønnsaker og noe pasta/ris/potet

Kveldsmat: Havregrøt/kesam/Cottage C/Brød + Protein Shake

Er 170 cm, 65 KG

Har en veldig aktiv jobb, hvor jeg er i konstant bevegelse og noe løping.

Jeg føler at jeg ikke øker i muskelmasse, jeg ser at musklene er der, men det har tatt meg to år på å få litt definerte muskler.

Så er da løsningen å spise mere? eller kan jeg supplere med en gainer?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9811-gainer-er-det-n%C3%B8dvendig-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gainer = kaloriar. Poenget med gainer er å få i seg fleire kaloriar om ein synest det er vanskeleg gjennom eit normalt kosthald. Om du ikkje går opp i muskelmasse, vekt eller styrke manglar det kanskje litt ja. Du kan prøve å legge på 500 kcal ein periode og sjå kva resultatet blir. Om det er frå gainer eller anna betyr ingenting. For min del er eg veldig glad i nøtter. Valnøtter eller peanøtter med skal som begge er rike på kaloriar.

Ingen problem å auke inntaket ved å ete meir pasta/ris/potet, kjøtt, CC eller liknande i staden for. Det er kaloriane som betyr noko.

ingen trenger gainer. Det du trenger, er å spise mer, og spise skikkelig. Kutt ut alt som heter brødskiver, og bytt ut med egg, fisk, kjøtt, ost, og melkeprodukter. 2 brødskiver til frokost forteller alt om hvorfor du ikke går opp i vekt. Min frokost er regelmessig på over 1000 kcal. Sett deg et mål om å jevnlig øke matinntaket over tid.

"larskr skrev:
ingen trenger gainer. Det du trenger, er å spise mer, og spise skikkelig. Kutt ut alt som heter brødskiver, og bytt ut med egg, fisk, kjøtt, ost, og melkeprodukter. 2 brødskiver til frokost forteller alt om hvorfor du ikke går opp i vekt. Min frokost er regelmessig på over 1000 kcal. Sett deg et mål om å jevnlig øke matinntaket over tid.

Nevnte jeg at jeg er en jente?

uansett, hva burde jeg spise til frokost?

"JuMu skrev:
Nevnte jeg at jeg er en jente?

uansett, hva burde jeg spise til frokost?

Ok, da kan du nedjustere kaloriene i forhold til meg, men oppjustere i forhold til deg selv. Min favoritt til frokost er omelett!

Ikke vær redd for å bli feit. Et moderat overskudd vil legge litt fett på kroppen sammen med musklene, men det kan lett fjernes senere.

Annonse

"larskr skrev:
Ok, da kan du nedjustere kaloriene i forhold til meg, men oppjustere i forhold til deg selv. Min favoritt til frokost er omelett!

Ikke vær redd for å bli feit. Et moderat overskudd vil legge litt fett på kroppen sammen med musklene, men det kan lett fjernes senere.

omelett til frokost er notert, takk!

men må uansett opp i kalorier da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...