Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har trent regelmessig i to år, hovedfokus på styrke.

Kjører 2-splitt program og er ganske fornøyd med det.

Spiser på vanlige dager dette:

Frokost: 1-2 brødskiver med skinke, mager ost

Lunsj: Cottage C med bær og ofte en banan i tillegg

Mellom M: En proteinbar eller proteinpannekaker

Rett etter trening: Proteinshake

Middag: Kjøtt/Fisk ca 150 g grønnsaker og noe pasta/ris/potet

Kveldsmat: Havregrøt/kesam/Cottage C/Brød + Protein Shake

Er 170 cm, 65 KG

Har en veldig aktiv jobb, hvor jeg er i konstant bevegelse og noe løping.

Jeg føler at jeg ikke øker i muskelmasse, jeg ser at musklene er der, men det har tatt meg to år på å få litt definerte muskler.

Så er da løsningen å spise mere? eller kan jeg supplere med en gainer?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9811-gainer-er-det-n%C3%B8dvendig-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gainer = kaloriar. Poenget med gainer er å få i seg fleire kaloriar om ein synest det er vanskeleg gjennom eit normalt kosthald. Om du ikkje går opp i muskelmasse, vekt eller styrke manglar det kanskje litt ja. Du kan prøve å legge på 500 kcal ein periode og sjå kva resultatet blir. Om det er frå gainer eller anna betyr ingenting. For min del er eg veldig glad i nøtter. Valnøtter eller peanøtter med skal som begge er rike på kaloriar.

Ingen problem å auke inntaket ved å ete meir pasta/ris/potet, kjøtt, CC eller liknande i staden for. Det er kaloriane som betyr noko.

ingen trenger gainer. Det du trenger, er å spise mer, og spise skikkelig. Kutt ut alt som heter brødskiver, og bytt ut med egg, fisk, kjøtt, ost, og melkeprodukter. 2 brødskiver til frokost forteller alt om hvorfor du ikke går opp i vekt. Min frokost er regelmessig på over 1000 kcal. Sett deg et mål om å jevnlig øke matinntaket over tid.

ingen trenger gainer. Det du trenger, er å spise mer, og spise skikkelig. Kutt ut alt som heter brødskiver, og bytt ut med egg, fisk, kjøtt, ost, og melkeprodukter. 2 brødskiver til frokost forteller alt om hvorfor du ikke går opp i vekt. Min frokost er regelmessig på over 1000 kcal. Sett deg et mål om å jevnlig øke matinntaket over tid.

Nevnte jeg at jeg er en jente?

uansett, hva burde jeg spise til frokost?

Nevnte jeg at jeg er en jente?

uansett, hva burde jeg spise til frokost?

Ok, da kan du nedjustere kaloriene i forhold til meg, men oppjustere i forhold til deg selv. Min favoritt til frokost er omelett!

Ikke vær redd for å bli feit. Et moderat overskudd vil legge litt fett på kroppen sammen med musklene, men det kan lett fjernes senere.

Annonse

Ok, da kan du nedjustere kaloriene i forhold til meg, men oppjustere i forhold til deg selv. Min favoritt til frokost er omelett!

Ikke vær redd for å bli feit. Et moderat overskudd vil legge litt fett på kroppen sammen med musklene, men det kan lett fjernes senere.

omelett til frokost er notert, takk!

men må uansett opp i kalorier da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...