Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte på gluten jeg og, men siden hun sier 'et enzym' lurte jeg på om det kunne være noe annet siden gluten er proteiner og ikke alle kornslag inneholder dem. Ville vært rart om proteiner ble omtalt som antinæringsstoffer, men venter i spenning. Alltid klar til å lære noe.

Det er mogeleg du veit dette allereie, men for sikkerheits skuld: alle enzym er protein (sjølv om ikkje alle protein er enzym). Når det er sagt klarte eg ikkje heilt å finne ut av akkurat kva gluten var, men du kan fort ha rett i at det "berre" er eit protein. Men det var kanskje ikkje det du lurte på?

Fortsetter under...

Det er mogeleg du veit dette allereie, men for sikkerheits skuld: alle enzym er protein (sjølv om ikkje alle protein er enzym). Når det er sagt klarte eg ikkje heilt å finne ut av akkurat kva gluten var, men du kan fort ha rett i at det "berre" er eit protein. Men det var kanskje ikkje det du lurte på?

Gluten er ikke et enzym nei :)

Mener du at du spiser 16 g fett en gang i uken, og at du har tenkt å spise 16 g fett 5-6 ganger pr uke?

Det er lurt å få i seg en del fett fra forskjellige kilder, men så lenge behovet for de essensielle dekkes er det ikke krise om du har lavt fettintak en kort periode. 16 g vil jeg ikke tro er mulig over lengre tid rent praktisk.

Jeg tenkte og spise 200g kyllingfilet og 240g grovbrød nesten hver dag ja, men ut fra det jeg har lest her hva folk har sakt så kommer jeg ikke til og gjøre det. Jeg må ha fett fra forskjellige kilder som du sier :) Ligge på 800 kcal er ikke sunt heller hører jeg folk sier også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...