Gå til innhold

Forskjellen på "Soft Tortilla" og "Whole Wheat Tortilla"?

Anbefalte innlegg

Jeg er en, av sikkert mange, som er veldig glad i både tortillas, burritos og hele den pakken der...

Har alltid kjøpt fullkornslefser som er det sunneste alternativet.

Da jeg her om dagen sammenlignet næringsinnholdet på de to alternativene fant jeg imidlertid svært liten forskjell!

Soft Tortilla:

• Energi: 300Kcal
  • Karbohydrat: 53 (sukkerarter 1,5)g
  • Protein 8,5g
  • Fett: 5g
  • Kostfiber: 2,5g

Fullkornstortilla:

• Energi: 300 Kcal
  • Karbohydrat: 51 (sukkerarter 2,0)g
  • Protein: 8,5
  • Fett: 6g
  • Kostfiber: 5g

Forskjellene er vel strengt tatt svært marginale, eller er det noe ernæringsmessige forskjeller jeg ikke kjenner til?

Hvis ikke bytter jeg helt klart over til lyse lefser da de er markant billigere!

Noen som har en forklaring?

Fortsetter under...

Fikk jeg litt "sjokk" :p aldri tenkt over det.. Tatt for god fisk at fullkornstortillaen er bedre..men er jo bare snakk om pitttelitt kostfiber.

Får heller nyte normale hviiite tortillalefser de få gangene man eter taco :D

Gjest Jester

Synes selv forskjellen i pris utveier hva som er sunnest, spesielt mht hvor sjelden jeg spiser det. En annenting er at de fullkornslefsene blir så stive og harde etter kort tid, samt smaker kjipt. De vanlige er med "medgjørlig" og bedre på smak og rimeligere :)

Annonse

Enig med larskr. Men hva med den der Corn Tortilla? Den med mais? Synes den også er kjempegod.

Corn tortilla:

• Energi: 290 kcal
  • Karbohydrat: 50 g
  • Protein: 7,5 g
  • Fett: 5,5 g
  • Kostfiber: 4,5 g

Det er samme greia ^^.

Pasta er pasta, whey er whey, riskaker er riskaker, tortilla er tortilla.

Fiber er fint det, men ofte er det bare pris og smak som det er nevneverdig forskjell på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...