Gå til innhold

Kreatin eller ikke?


Mar

Anbefalte innlegg

Hei!

Fant ut at styrketrening er gøy etter at jeg ble litt mer seriøs og begynte å se fremgangen. Har kjøpt meg litt kosttilskudd da jeg ønsker å få en god fremgang og få i meg nok næringsstoffer. Etter et semester i USA la jeg på med 10 kg, og veide 80kg da jeg satt på flyet hjem. Det er 2 år siden og nå er jeg nede på 70kg igjen. Mitt mål er å bli sterkere og få lavere fettprosent. Men samtidlig vil jeg gå ned noen kg. Idealvekta er 65kg.

Har begynt så smått med CLA, BCAA, Glutamin, ZMA og protein (Ikke så veldig høye doser). Men har diskutert litt med samboer ang. Kreatin. Bør jeg ta dette?

Takk for svar.

MRH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har begynt å stagnere, at du ikke klarer å øke i repitisjoner eller vekt, så kan du vurdere å begynne med kreatin ja. Ser ikke poenget med å bruke det om man har grei økning i styrke uten. Jeg har greid meg helt fint uten kreatin i lang tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mar! :) Jeg synes du skal prøve uten jeg, uten at jeg er noen ekspert. Kan se for meg at man går opp litt i vekt av det? Krysser fingra for at du får svar fra noen som har litt peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper hun mente de andre tilskuddene, hvor hun ikke har gått etter anbefalt dosering(fra pakken), men litt mindre doser. Og dette er postet under loggbok fordi hun nettopp har blitt medlem og ikke er helt klok på nettstedet ennå :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har begynt å stagnere, at du ikke klarer å øke i repitisjoner eller vekt, så kan du vurdere å begynne med kreatin ja. Ser ikke poenget med å bruke det om man har grei økning i styrke uten. Jeg har greid meg helt fint uten kreatin i lang tid

Er på en grei oppovertur enda så da tror jeg jaggu jeg venter litt med det :-) . Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper hun mente de andre tilskuddene, hvor hun ikke har gått etter anbefalt dosering(fra pakken), men litt mindre doser. Og dette er postet under loggbok fordi hun nettopp har blitt medlem og ikke er helt klok på nettstedet ennå :thumbsup:

Så er det du og disse svarene på mine vegne;-). Haha. Slår aldri feil. Men sant det du sier, søs. Starter uten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med kreatin igjen etter sommeren og gikk raskt opp 4 kg. Men det ekstra vannet som er bundet opp forsvinner med en gang jeg slutter med kreatin. Jeg veier en del mer en dere jenter og legger derfor også på meg mer. Iflg. Børge er det vanlig å gå opp minst en kg.

Kreatin er et glimrende tilskudd for å øke litt i eksplosiv styrke. Nå som vi er i vinterhalvåret ville jeg definitivt gitt det en sjanse og sett om det gir effekt. Husk at 20-30% ikke har noen effekt (verken positive eller negative) av kreatin. Når bikinisesongen kommer kan man velge å ikke ta kreatin lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... sant nok :) Og som du sier forsvinner jo dette vannet når du slutter på det.. Men hvor lenge bør man minst gå på det for at det skal ha noen effekt? Og har du noen gode tips for hvilke merker som er bra eventuelt om det er noen man skal holde seg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...