Gå til innhold

Nederste magemuskler


Forsvarsdama5.0

Anbefalte innlegg

Hvordan får man definerte magemuskler helt nederst på magen? Liksom hvilke øvelser? Og sånn (litt kronglete å forklare dessverre..) to vertikale "stiper" på magen liksom, litt langt nede?

Hvor ofte må jeg trene det for å få mer definerte magemuskler? Jente på 16 som er i veldig god form, som har formkurve som stiger bratt oppover. - Og jeg er ikke redd for mat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har nok mest med fettprosent å gjøre. Det er ofte vanskeligere for jenter å få hele sixpacken fram og må nærmere minimal fettprosent for å få dette til.

Men sterkere magemuskler vil selvsagt hjelpe endel og det beste for å få dette er en god kombinasjon av core øvelser som planken, sideplanke og rollouts sammen med tunge baseøvelser som knebøy og markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man definerte magemuskler helt nederst på magen? Liksom hvilke øvelser? Og sånn (litt kronglete å forklare dessverre..) to vertikale "stiper" på magen liksom, litt langt nede?

Hvor ofte må jeg trene det for å få mer definerte magemuskler? Jente på 16 som er i veldig god form, som har formkurve som stiger bratt oppover. - Og jeg er ikke redd for mat :D

Du må trene magemusklene like hardt og på samme måte som det som gjelder for alle de andre musklene. Dvs - ikke noe 3x50 situps, da blir man bare god til å ta situps.. Men tunge øvelser og færre repetisjoner(8-12). Øvelsene oddis nevner er gode, ja :)

Det er også som de andre her sier at fettprosenten er en veldig viktig faktor. Den må veldig lavt hos oss jenter for at sixpacken kommer frem.

Problemet er at du ikke er redd for mat! Kun dem som er redd for mat som får synlige magemuskler ;) Haha

Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må trene magemusklene like hardt og på samme måte som det som gjelder for alle de andre musklene. Dvs - ikke noe 3x50 situps, da blir man bare god til å ta situps.. Men tunge øvelser og færre repetisjoner(8-12). Øvelsene oddis nevner er gode, ja :)

Det er også som de andre her sier at fettprosenten er en veldig viktig faktor. Den må veldig lavt hos oss jenter for at sixpacken kommer frem.

Hahaha!

Ok, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...