Sindre Roaldsøy Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Hei Trent i 2år men endelig funnet ut at jeg skal bygge skikkelig grunnstyrke før jeg tar andre mer kompliserte program. Jeg har holdt på i 6uker med starting strenght å er snart oppe på maks vektene mine.. Men har lest en artikkel om at det er lurt å bytte litt på programmet etter 1mnd for å gi musklene variasjon for at de ikke skal bli for ''vant'' med øvelsen og heller kjøre flere reps enn periode(1mnd) og deretter tilbake på 4 x 5 rep. Bør det vente til du er på maks det du klarer 4 x 5 før du bytter? Å når du er på maksvektene og stagnerer litt. Hvordan kjøres øktene da? Tar du av litt vekter for å så kjøre opp til maks igjen eller prøver du på maks hver trening.. Programmet kjøres igjennom 2 ganger per uke altså 2 økter me A og 2 med B delen av programmet. Meninger? Så hvor lenge bør et program brukes for å ikke at kroppen skal bli ''vant'', eller er det bare tull? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lame Nordstrom Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Men har lest en artikkel om at det er lurt å bytte litt på programmet etter 1mnd for å gi musklene variasjon for at de ikke skal bli for ''vant'' med øvelsen og heller kjøre flere reps enn periode(1mnd) og deretter tilbake på 4 x 5 rep. ... Så hvor lenge bør et program brukes for å ikke at kroppen skal bli ''vant'', eller er det bare tull? I call bullshit. Punkt 2: Kukerundtsyndrom - Fitnessbloggen Sindre Roaldsøy 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
McBain Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Et dårlig treningsprogram bør du ikke bytte ut - det bør du ikke starte med. Et godt treningsprogram inneholder periodisering og (auto)regulering av treningsbelastning. Da bytter det seg selv ut, så og si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.