Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 21år, 173høy og ca 73kg. Jeg startet og trene i Mars, og synes jeg har hatt et bra framskritt til nå. Men jeg kunne tenkt meg noen nye øvelser og føye til treningsprogrammet mitt.. Spesielt mageøvelser, men også øvelser får skuldre og for å styrke lårene (med tanke på squat).

Noen som har noen gode tips? :)

Dette er treningsprogrammet jeg nå bruker:

post-12725-14440861550554_thumb.png

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9229-oppgradering-i-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en gutt på 21år, 173høy og ca 73kg. Jeg startet og trene i Mars, og synes jeg har hatt et bra framskritt til nå. Men jeg kunne tenkt meg noen nye øvelser og føye til treningsprogrammet mitt.. Spesielt mageøvelser, men også øvelser får skuldre og for å styrke lårene (med tanke på squat).

Noen som har noen gode tips? :)

Dette er treningsprogrammet jeg nå bruker:

[ATTACH=full]35272[/ATTACH]

Rygghev kan du droppe når du kjører markløft, kan heller legge inn noen varianter av planken istedenfor.

Om du vil styrke lårene for å bli bedre i bøyen (Squat) foreslår jeg å gjøre den beste øvelsen for lårene, nemlig knebøy en gang i uken. En tung (3-5 reps) og en med flere reps (8-12). Kunne f. eks kjørt den "lette" på dagen du tar markløft, tung knebøy og tung markløft på samme dag skal du slite godt med.

:thumbsup:

Magen får kjørt seg bra på baseøvelsen så er egentlig ganske bortkastet tid å trene de no særlig mer ( med mindre du skal bli fitness utøver eller noe :p ). Ta core-øvelser som planken hvor du trener mange stabiliseringsmuskler istedet =)

• 1 måned senere...

Annonse

Har nå gjort noen fatale endringer i programmet. Jeg ha tatt bort noe, og lagt til noe. Men den største endringer er nok at jeg regner ut med prosent av maksløft hva jeg skal trene på, åsså har jeg en uke med 5+ en med 3+ og en med 1+, før jeg så har en uke med avslapping /deload.. Synes det var mere motiverende å starte opp med det, istedet får å ligge og gnu med 5x5 program

Kjører nå om dagen 5/3/1 Program, legger ut 3+ programmer siden det er sånn midt i mellom en rolig og en hard uke :)

Mandag:

Sittende skulderpress: 45kg, 47,5kg, 55kg

Stang løft, opp til haka: 30kg (5x3)

Nakke med manualer: 35kg

Dips (inkl kroppsvekt): 104kg

Hangups: Kroppsvekt

Tirsdag:

Markløft: 100kg, 110kg, 130kg

Abs

Torsdag:

Benkpress 55kg, 60kg, 72,5kg

Manualer på flat benk: 30kg

Stangroing: 80kg

Fredag:

Knebøy: 70kg, 75kg, 90kg

Hipthrust: 85kg

Abs

Får de som ikke vet hvordan dette programmet funker, så kommer det her.

På de øvelsene som det står oppført 3forskjellige vekter, så tar jeg 5rep på de to første settene. Og på det siste skal jeg ta så mange over 3rep som mulig (Dette siden dette er 3+ programmet, på 5+ skal jeg ta så mange over 5rep som mulig på siste settet, og da skjønner du hva som gjelder på 1+)

Hva jeg skal trene på regner jeg ut med % av maksløft!

Ser bra ut! Og den formen? La det være helårsformen du, så har du definitivt ikke noe å bekymre deg for ;) Lag gjerne en loggbok, hadde vært morsomt å følge programmet ditt. Gode tall på deg så langt.

Ja har nok ikke noen planer om å dabbe av med treninga utpå høsten og vinteren.. Setter meg altid nye mål innen styrkeløft så jeg må bare jobbe på! Å anngående det med logg så er det absolutt under vurdering :)

Annonse

Ser bra ut! Og den formen? La det være helårsformen du, så har du definitivt ikke noe å bekymre deg for ;) Lag gjerne en loggbok, hadde vært morsomt å følge programmet ditt. Gode tall på deg så langt.

Loggbok. Jo Bruøygard it is! Hadde logg jeg gitt :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...