Gå til innhold

Lav-karbo diett.


Anbefalte innlegg

Nok en tråden mtp lav-karbo diett, men jeg klarer ikke å finne noe konkret svar på hvordan fett er når man prøver å spise lav-karbo? Har jo sett på hamburgere at de inneholder 0g karbo, men at de er fulle av fett, "saturated fat" som det heter her i statene.

Ellers prøver jeg å tilrettelegge kostholdet for å prøve å dra av "lovehandelsene" på hoftene, hvis noen kan komme med tips og forslag tas det i mot med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for flatt svar, hva med lightbrus? Ser at det er 0 sukker, 0 karb og 0 kalorier. Føler at det må gå greit? Vil jo heller bli kvisete enn smådvask.

Jeg er langt fra feit men har vel innerst inne et lite håp om å tvinge fram tydelige magemuskler frem mot neste sommer. Jeg prøver å ta avstand fra sukker, da dette selvfølgelig ikke er godt for en dritt. Jeg får ofte sukkercravings, men skeier litt ut på lørdager, når jeg karber meg opp og også tillater meg selv litt sjokolade. Sukkersuget er for villt, men jeg jobber det forhåpentligvis nedover.

Jeg er tilfreds med kostholdet, føler allerede at jeg har mistet vekt/fettprosent de 8 ukene jeg har prøvd å bruke det, jeg prøver å trene både en styrkeøkt og en cardioøkt om dagen. Tar også proteinshake etter trening, og rawfood(supermat) som måltidserstatter til frokost. Fryseren er full av kylling, fisk og kjøtt, men har hørt også at det er viktig med karbohydrat mtp på trening? Målsetningen min er vel å bli litt "strammere", miste fettprosent og samtidig bygge muskler.

Setter stor pris på flott respons, håper også noen kan veilede meg litt nå som jeg har skrevet om målsetninger og det jeg tenker ang lavkarbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen; jeg lurer fortsatt på noen produkter mtp på innhold av karbo og om i det hele tatt det kan inkluderes i et kosthold der jeg prøver å miste fettprosent;

Hva med fritert mat? kylling f.eks?

Kaffe?

Juice?

Yoghurt?

Salt?

Ferdigmat-poser som " Sweet and Sour Chicken ( litt ris)" og "Teryaki Chicken", ?

Nye produkter dukker opp hver dag, så jeg sputter sikkert inn flere spm på tråden. Som student er det et hardt liv og skulle handle selv, og sliter også litt med å finne "sunn snacks". Åpen for forslag. Takk for all respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritert mat bør du holde deg unna, disse inneholder ofte dårlige oljer med høyt innhold av omega-6 og rulles i mel før friteringen.

Juice bør du holde deg unna. Karbohydratene tas mye enklere opp i flytende form, samtidig som du ikke får med deg fiberet og flesteparten av mikronæringsstoffene som var i frukten.

Yoghurt inneholder ofte mye sukker, sjekk innholdsfortegnelsen.

Ferdigmat er generelt et dårlig valg, uansett hvilket kosthold du følger.

Kaffe er greit, og moderat bruk av salt, helst uraffinert salt, går også fint.

Spis kjøtt, fisk, egg, grønnsaker, nøtter, kaldpressede oljer, fullfete meieriprodukter, bær og frukt.

Og les denne artikkelen: http://fitnessbloggen.no/lavkarbo-prinsipper/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...