Gå til innhold

Hjelp!!! Spyr av proteinpulver :(


Miss_Sophie

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg? Jeg bruker whey proteinpulver og har gått på det i litt over 2 uker nå men jeg blir skam dårlig, vi snakker oppkast :( Er det noen som har opplevd det samme eller vet hvorfor jeg reagerer sånn?? men det har bare blitt kvalme og oppkast de siste dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp. så for min del kan det ikke ha vært melkeproteiner jg reagerte på, men noe var det hvertfall i pulveret som jeg ble dårlig av.

Ja tydeligvis noe jeg reagerer på også. Jeg ligger herved i fosterstilling på sofaen med en ukledelig grønn bøtte forann meg :( Fy svarte så dårlig jeg er :sick:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det spiller inn. Tenkte i retning laktoseintoleranse men om du ikke reagerer på melk er det lite sannsynlig. Har du nøyaktig navn på pulveret?

Det står: Self omninutrion micro 100% whey active. 100% whey protein isolate whit added amino-dipeptides. Uff, jeg tror jeg trenger skikkelig innføring i trenings tilskudd og diverse...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et bra sted å spørre ;) Ser ingenting spess med det pulveret som skal gjøre at en blir dårlig, men er alltid mulighet for intoleranser eller at du har fått ett dårlig produkt. Blir bare gjetning. Å kutte det ut er nok uansett ikke dumt.

Ja jeg skal kutte det ut men det er litt synd fordi jeg syntes smaken er sabla god, det er bare ettervirkningene som er for jækeli :p hehe... Hva ville du anbefalt meg av trenings tilskudd for å bygge muskler?? Og brenne fett i en rasende fart :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde time hos en sånn kostholds dame her for par uker siden ... av alle ting så mente hun på at jeg drakk alt for mye melk (Går glatt halvannen liter dagen) En av utingene med melken er at den vistnok kan være skikkelig slimdannende og det gjør at du ikke tar opp næringen skikkelig.

Da begynte cellene mine og arbeide litt ... var i perioder plaget med at det snurpet seg sammen i halsen med påfølgende brekninger og følelsen av og måtte spy. Etter litt arbeid har jeg klart å klemme ut no slimete gugge og thats been it.

Så når jeg leser tråden så legger jeg sammen 2 + 2 og får muligens 4. Høyst udokumenterbart men likevell. Tenker jo at all den melken + melkeprotein kanskje ble litt over the top.

Har byttet proteinpulver og nå er det en stund siden jeg har vært plaget. Pulver er jo som det står over ikke en nødvendighet, men jæskla greit rett etter trening eller når du rett og slett ikke gidder å koke egg, svi høne osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde time hos en sånn kostholds dame her for par uker siden ... av alle ting så mente hun på at jeg drakk alt for mye melk (Går glatt halvannen liter dagen) En av utingene med melken er at den vistnok kan være skikkelig slimdannende og det gjør at du ikke tar opp næringen skikkelig.

Da begynte cellene mine og arbeide litt ... var i perioder plaget med at det snurpet seg sammen i halsen med påfølgende brekninger og følelsen av og måtte spy. Etter litt arbeid har jeg klart å klemme ut no slimete gugge og thats been it.

Så når jeg leser tråden så legger jeg sammen 2 + 2 og får muligens 4. Høyst udokumenterbart men likevell. Tenker jo at all den melken + melkeprotein kanskje ble litt over the top.

Har byttet proteinpulver og nå er det en stund siden jeg har vært plaget. Pulver er jo som det står over ikke en nødvendighet, men jæskla greit rett etter trening eller når du rett og slett ikke gidder å koke egg, svi høne osv. :)

Jeg drikker max ett glass skummet melk for dagen. Det kan gå flere dager mellom hver gang jeg drikker melk.... Ja pulveret er veldig greit etter trening og som du sier man ikke gidder å finne verken høne eller egg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, ville bare utelukke at du tok 100 g i slengen ;)

Det finnes ingen magiske tilskudd som hverken gir deg muskler eller forbrenner fett i en fei. Det som fungerer er å ha god innsats på trening så ofte du kan, være aktiv ellers og ha kontroll på hvor mye og hva du spiser. Gjør små forbedringer du kan leve med over tid, så kan du få til riktig så bra resultater.

Ja da er jeg på rett vei ihvertfall og problemet er nok at jeg er en utålmodig frøken :) kostholdet er type lavkarbo men ikke så mye fett som de sier man skal ha, jeg klarer ikke dytte i meg mye fett. Jeg spiser frukt om jeg får søtsug eller drikker ett glass fun light. Jeg spiser lite, jeg kan gå på så lite som 2 små måltid for dagen men jeg vet jeg bør jobbe med å spise mer. Så har jeg en spise dag i uken (lørdag) der jeg lager akkuratt hva jeg vil og har lyst på, uten om snop. Det holder jeg meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snop som er så godt :D Du kan spise så mange eller få ganger du vil iløpet av dagen uten at det er av betydning. Hvor mye du har spist over tid bestemmer om du går opp eller ned og om du må hente flesk fra fleskekontoen eller ikke. Pass litt på at helgen ikke spiser opp underskuddet fra ukedagen om målet er fleskemoderasjon - da hjelper det ikke om du holder deg unna all mat du tenker er ' usunn' så lenge kalorimengden er for stor.

Hehehe... Ja snop er greit nok det men jeg er mer svak for chips, så om jeg skulle velge så hadde det blitt det siste MEN jeg er så fast bestemt på å virkelig klare å gå ned 8 kilo og jeg har klart 5 kilo hittil ;) Gir ikke opp før jeg har nådd målet med kiloene og bygget mer muskler ;) Det du skriver med at man kan spise opp underskuddet tror jeg, jeg er skyldig i :blush: sikkert derfor de resterende kiloene sitter litt fast, på en måte :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjerne slik ;) De første kgene går lett, så må det litt mer innsats til, eller å være litt mer bevisst.

Ja fytti katta, jeg brenner til på styrke treningen og øker hver uke. Det er jo helt klart skjedd noe i Miss_Sophie gaten ;) Jeg har fått muskler siden jeg begynte i februar :thumbsup: hehe... trodde ikke det kom til å skje så raskt men de er hjertelig velkommen og jeg skal ta godt vare på de :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Sophie, jeg ville kanskje prøve en annen proteinpulver. Det var en type jeg reagerte på akuratt på samme måte som deg, med oppkast. Jeg bytta til en annen, det går fint. Jeg har litt laktoseintoleranse så blander ikke den med melk, men med vann. Drikker proteinshake 2 ganger, men aldri på tom mage, og det går greit :) Og viktig med dato, sjekk det - gikk den ut av datoen, ikke rart du reagerte slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Sophie, jeg ville kanskje prøve en annen proteinpulver. Det var en type jeg reagerte på akuratt på samme måte som deg, med oppkast. Jeg bytta til en annen, det går fint. Jeg har litt laktoseintoleranse så blander ikke den med melk, men med vann. Drikker proteinshake 2 ganger, men aldri på tom mage, og det går greit :) Og viktig med dato, sjekk det - gikk den ut av datoen, ikke rart du reagerte slik :)

Tusen takk for gode råd, nå som du nevner det så drakk jeg protein pulveret på tom mage. Jeg blander med vann fordi jeg syntes det smaker best, tror jeg skal prøve å bytte merke ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke nødvendig å få i seg proteiner rett etter trening - enkelt sagt, bare få dem i deg iløpet av dagen.

Huh? ... jeg har jo kjøpt teorien om det "gyldne vindu" for alt det er verdt og tyller i meg både shake og egg rett etter trening. Er effekten så marginal at det ikke er vits å kave seg opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...