Gå til innhold

Anbefalte innlegg

laget ett treningsprogram her om dagen og mottar med STOR takk innspill.

Kjører ett 5 splitts program. + 30 min kardio etter hver økt.B

Si akuratt hva dere mener og om det er noen flere øvelser som "må" bli med.

Kjører ca 5 x 5, + ett dropp på flere av øvelsen

TRENINGS PROGRAM

DAG 1 : UNDERKROPP

Knebøy

Markløft

leg extension

Lår curl

Frontbøy

goblet squat

Beinpress

tåhev

DAG 2: OVERKROPP

Benkpress

Nedtrekk smalt grep

flyes i kabel

skråbenk

krock rows i situps posisjon

arnoldpress

omvendt roing i kabel

sittende roing

DAG 3: HVILE / MORGENCARDIO

DAG 4: RYGG/SKULDRE

omvendt roing i kabel

T-bar roing

Nedtrekk omvendt grep

Sittende roing

Dips

sidehev

Arnoldpress

DAG 5: BEIN

Samme som dag 1 + utfall

DAG 6: BRYST/ARMER

Preacher curl

Kabelcurl

Rack chins

dragcurl

pushdown med tau

tatepress

benkpress skråbenk i smith

floorpress

DAG 7: HVILE/CARDIO

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9144-bra-nok-trenger-s%C3%A5rt-innspill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det sånn, jeg tror du hadde fått bedre resultater av å gjøre knebøy eller markløft skikkelig, og så gått hjem, enn å gjøre alt det der... Mer betyr ikke bedre.

Tenk deg at du du har én hovedøvelse pr dag. Kan være knebøy, markløft, frontbøy.

Deretter har du en eller to støtteøvelser. Kanskje har du en svak hamstring, og legger til noen rumenske mark. Kanskje er gluteus svak, så du kjører glute bridge eller bulgarske utfall.

Poenget med trening er ikke å bli sliten, poenget er å bli bedre, eller hva? Jeg tror du har alt for mange øvelser til å få noe progresjon. Hvor mye innsats kan du legge i utfallene etter å ha gjennomført 15 forskjellige (men likevel ganske like) beinøvelser først?

Hør på larskr.

Er også litt nysjerrig på hvorfor du splitter så mye. Hvis målet er å være ødelagt i en uke etter økta fungerer det nok bra. Men hvis målet er f.eks. økning i styrke, muskelvekst eller kroppsammensetning vil du få langt mer ut av å trene gjennom hele kroppen 2-3 ganger i uka (f.eks. 2-splitt over 4 dager eller 3 dager fullkropp).

ja, jeg skjønner hva du mener men samtidig ikke.

Trente PHAT tidligere og hadde en kjempe fremgang med det, til det stagnerte etter jeg sluttet på Kreatin. Hadde en vanvittig økning på det programmet.

Og der er det jo faktisk like mange øvelser så og si.

Annonse

hvis du har stagnert i styrkeøkninger på baseøvelsene, er det flere metoder å bruke.

Du kan feks gå ned fra 5 til 3 reps pr sett. Begynn med litt lavere belastning enn du hadde klart maks, og jobb deg gradvis oppover.

En annen metode er å gjøre omvendte pyramider, feks 4-3-2-1 reps, eller 3-2-1 reps med 10-15 sek hvile mellom

Clusters er en mulighet, der du gjør feks 2+2+2+2 reps med 10 sek hvile mellom

okai :) takk :D men er det ett generellt prog du anbefaler? Nå tenker jeg mest fremgang i kroppsammensetning. Kostholdet er på stell, nå må jeg bare få hentet meg inn i treningen igjen, og vil gjerne ha ett program som virkelig gir forandringer og forbedringer :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...