Gå til innhold

Trener de samme øvelsene hver dag. Galt eller greit?


Mink

Anbefalte innlegg

Jeg varierer jo litt av og til fordi jeg har lest at muskler trenger hvile. Men, jeg trener allikevel ofte armer, rygg, mage, lår og rumpe hver dag. Spinner alt fra 20 - 40 min. Alt dette 4-5 ganger pr uke.

Det føles riktig og blir ikke vondt støl lenger, bare diggstøl:) Nå trener jeg hjemme med spinningsykkel, romaskin og en diger smithmaskin + gulv og vekttrening. Leser meg til de forskjellige øvelsene av dere og øker vekt selvfølgelig.

Blir det for mye for meg som er jente med alle de samme øvelsene hver gang? (klarer ikke la vær når jeg er så godt i gang)

Tydeligvis løfter jeg ikke like tungt som mange av dere da jeg enda er i startfasen, holdt på i noen måneder fast nå. Og ble hektet på vekter for et par måneder siden, ser allerede resultat da jeg har fått små kuler her og der:p

30 kilo benkpress

5-10 kg hantler i div øvelser.

30 kilo rygg nedtrekk

10-15 kilo sittende roing en arm.

Gjør mange flere øvelser, bare kan ikke navnene på alle disse enda:oops:

Takk for hjelp!

Blir helt tussete av mye forskjellig info jeg finner på Google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må tilføye at jeg tar alt fra 4-12 rep * 3 alt ettersom hvor tungt jeg løfter.

ca 200 situps, 1 min. planke + sideplanke, 5 forskjellige rumpeøvelser, alle hvor jeg tar dem i tre omganger.

Har lest litt inne på "dumme spørsmåltråden" nå og funnet litt svar på spørsmålet mitt.

Føler meg tom etter dagens treningsøkt, så tenker at jeg kan roe ned litt på kondisjonstreningen.

I følge diett.no skal jeg ligge på 1400 kalorier pr dag for å gå ned de siste to kiloene før 03. juli.

Jeg er 167 høy, 63 kilo. Spiser havregryn, rent kjøtt, fisk, cottage cheese, frukt og grønt. Av og til sport knekkebrød.

Så jeg ender vel opp med å svare meg selv at jeg kan roe ned litt og kose meg mer over lang tid med trening... ellers ender jeg kanskje opp med å gå lei:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: De to hundre situpsene ...:eek: Dette er sannsynligvis den mest unødvendige og opphypa øvelsen i treningsverden, og vil ikke medføre noe annet enn muligens breiere midje og ødelagt rygg. Flat og fin mage skapes av kosthold, knebøy, markløft. stangroing, chins, dips, benkpress, etc etc.

2. Det er ingenting i veien for jenter å trene en muskel med 24 timers mellomrom. Vi har bedre proteinsyntese enn mannfolk, som burde vente litt lengre.

Men det du oppnår ved å trene masse hele tiden er at du ikke klarer å opprettholde dette over tid. Du kommer til å gå lei, og når du går lei så roer du ikke ned, du kutter helt ut. Sånn er det for de aller fleste av oss. Det er heller ikke særlig bra å trene som en gal og spise såpass lite over tid, ettersom kroppen reagerer med å skru av alt av sunne funksjoner som immunforsvar, menstruasjon, hårvekst på hodet, etc etc.Tro meg, jeg gjorde dette, og jeg var syk sammenhengende i ett år.

Stress på kroppen medfører også høyere kortisol og høyere kortisol = fettlagring/besparing. Det beste for kroppen er å ha daglig bevegelse. Daglig bevegelse er ikke det samme som hardtrening. Noen dager er det faktisk aller best for kropp og sjel å gå seg en rolig tur i skog mark, se på fuglene og roe ned .Det hjelper på stress, vonde tanker, fettprosentreduksjon, og stort sett alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et skikkelig bra svar. Har alltid tatt så mange situps jeg.. kremt.. trodde jeg var flink.. haha. For maaange år siden drev jeg med kickboksing og det er fra den tiden alle mine situps henger igjen. Har liksom vedlikeholdt det. Begynte med planken for litt siden og den tar knekken på meg. Da "koser" jeg meg med planken og kutter ut den andre. Alle de andre øvelsene gjør jeg bortsett fra markløft da jeg ikke har en "fri" stang. Jeg føler meg sykt i underskudd i dag. Og leste meg selv til hvorfor i sted. Dette svaret var egentlig det jeg ville høre. Årsaken til at jeg stresser litt med de to kiloene er fordi jeg har feite lår og lovehandels jeg helst vil ha bort innen juli (syden)

Når jeg først trener koser jeg meg så, at jeg kjører den samme runden hver gang:meh:

Må lære meg å ta det litt roligere forstår jeg. Har holdt på slik i røkk og napp før. Tror nok at jeg ønsker meg muskel-fin drømmekropp på litt for kort tid her.. hehe.

Takk igjen for et skikkelig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med velvet ang. sit ups. har trent de forjeves i flere år og ettersom jeg aldri har fått noen six pack av den grunn så kan den dumme øvelsen hit the road:)

30 i benk er jo veldig bra for en som bare har trent en liten stund synes jeg. Og forsåvidt 10-15 på enarmeøvelser også. FLINK:)

Mitt tips ang. vektreduksjon er å ikke tenke kg ned men heller muskler opp:) Mer muskler betyr mindre fett. så sats på det:9

Flott at du koser deg med treningen. Skjønner hva du mener, lett og bli henta og ønske å trene hele tiden:) Men kroppen har virkelig godt av å slappe av litt innimellom. Gå deg heller en lang tur de dagene du ikke trener eller sykkeltur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil trene "abs" og ikke kjøre sit-ups kan du ta en titt på P90X Ab Ripper programmet:

xiydct

Om disse øvelsen er like unyttige som sit-ups vet jeg ikke... Jeg kjører dette programmet selv innimellom og det tar godt på mage og kjernemusklatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil trene "abs" og ikke kjøre sit-ups kan du ta en titt på P90X Ab Ripper programmet:

xiydct

Om disse øvelsen er like unyttige som sit-ups vet jeg ikke... Jeg kjører dette programmet selv innimellom og det tar godt på mage og kjernemusklatur.

Wow, denne så jo rå ut da. Elsker alle slike gulvøvelser som brenner! Men, igjen, mange situps øvelser som tydeligvis er unødvendig, men noen av disse må jo være bra. Henger igjen fra den "gamle" tiden jeg med slike øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med velvet ang. sit ups. har trent de forjeves i flere år og ettersom jeg aldri har fått noen six pack av den grunn så kan den dumme øvelsen hit the road:)

30 i benk er jo veldig bra for en som bare har trent en liten stund synes jeg. Og forsåvidt 10-15 på enarmeøvelser også. FLINK:)

Mitt tips ang. vektreduksjon er å ikke tenke kg ned men heller muskler opp:) Mer muskler betyr mindre fett. så sats på det:9

Flott at du koser deg med treningen. Skjønner hva du mener, lett og bli henta og ønske å trene hele tiden:) Men kroppen har virkelig godt av å slappe av litt innimellom. Gå deg heller en lang tur de dagene du ikke trener eller sykkeltur:)

Takk! Så herlig å høre at jeg faktisk er litt flink da! Har hatt dette trenings rommet et år, så sakte men sikkert har jeg økt styrken, det er først nå jeg liker den store "stygge" maskinen + vektene. I løpet av seks uker nå har lårene sluttet å henge seg fast i hverandre, det er ekkelt:sick: når de gjør det... Er vel derfor jeg har tenkt kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...