Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var litt uheldig og skadet foten min på 16. mai og ser ut til at jeg kan være ute når det kommer til trening av underkropp og trening med frivekter i opp til 1-3 mnd. Men det jeg kan gjøre er å trene på maskiner (bare overkropp:() , så da gjør jeg det.

Noen som tror det kan fungere med noe sånn som 5-3-1 eller 5x5 på maskiner, er det noen grunn til at det ikke skal fungere? Skjønner at det mest sannsynlig ikke vil være like effektivt, men om det er noe jeg kan gjøre så gjør jeg det til jeg er frisk i foten igjen. Har veldig lyst å starte på et 5-3-1 eller 5x5 program i mellomtiden mens jeg venter, hovedsakelig skulderpress, benk i maskin og muligens (?) nedtrekk i kabel og roing i maskin.

Om noen har noen innvendinger hadde det vært topp, ettersom alle mine opprinnelige planer på treningsfronten ble satt på vent.

Fortsetter under...

Tvert i mot, kunne ikke vært mere uenig i det utsagnet. Jeg kommer ikke for et sekund til å starte å legge noe som helst press eller stress for den saks skyld på bena før smertene er så godt som over. Går enda på krykker, og kjenner smerte fra ca midt på leggen og ned om det legges press der (derfor jeg må trene på maskiner, er ikke noe jeg liker å gjøre, men det er noe jeg må om jeg skal få trent i det hele tatt). Så å starte med bentrening nå vil etter min mening være galskap. Er ikke ute etter å skade meg ytterligere.

Ikke meningen å virke krass :)

Børge har mange fine isolasjonsøvelser på youtubekanalen sin som ikke krever oppspenning med beina:

BorgeMyR - YouTube

Apparatøvelser kan selvsagt også brukes, men tror du vil få mer utav å trene det i litt høyere reps områder enn 5-3-1 og 5x5. Myoreps fungerer veldig fint på mange apparater.

Kan ikke stå, kan ikke gå, kan ikke ha foten rett ned i bakken, fysisk umulig - foten lar seg ikke rette ut ennå. Går også på krykker.

Ikke for å være pessimistisk eller noe sånt men det er svært vanskelig å hinke med 30 kg frem og tilbake fra manualen, og ja jeg vet dette fordi jeg har prøvd. Kan heller ikke gjøre ting som feks sittende skulderpress ettersom jeg ikke får vektene opp om jeg ikke kan løfte knærne (for å hive manualene opp).

Annonse

• 2 uker senere...

Hva har du gjort med foten din? Har du vært hos legen? At du ikke kan rette ut foten (regner med du mener 90 grader i ankelen?) er ikke noe godt tegn, og det bør du jobbe med asap.

Jeg har forøvrig kjørt noen styrkeøkter med krykker og det lar seg som regel gjøre det, men helt ideelt blir det jo ikke. Kjør apparater der du ikke kan kjøre frivekter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...