Gå til innhold

Trening på "dårlig"/mangelfullt kosthold

Gamla

Anbefalte innlegg

Pga sykdom spiser jeg for tia mest flytende, mye yoghurt o.l., iblanda næringspulver. Blir det veldig feil å trene på et slikt kosthold? Noe av yoghurten har jo "mat" i seg, med biter av frukt, men det går i svært lite fast føde. Jeg blir lett kvalm under trening, når jeg tar hardt i, og har ingenting ut over nødvendig oppvarming, da kardio er håpløst fordi jeg blir veldig lett "tom" og utmatta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier selv at du blir lett kvalm under trening, og at du under kardio fort blir veldig tom og utmatta...

SELVSAGT er det da feil å trene på et slikt kosthold.

Du sier lite om hvorfor du spiser mest flytende, men om det er slik at det er noe du MÅ gjøre, så for guds skyld - få i deg nok kcal!! Tilsett proteinpulver i alt du spiser, og lag yoghurt av kesam eller rømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier selv at du blir lett kvalm under trening, og at du under kardio fort blir veldig tom og utmatta...

SELVSAGT er det da feil å trene på et slikt kosthold.

Du sier lite om hvorfor du spiser mest flytende, men om det er slik at det er noe du MÅ gjøre, så for guds skyld - få i deg nok kcal!! Tilsett proteinpulver i alt du spiser, og lag yoghurt av kesam eller rømme.

Er noe spinnhakkanes galt med fordøyelsen min, så jeg klarer ikke fordøye fast føde som normalt. Bruker enten proteinpulver eller næringspulver i nesten alt jeg inntar, det er nøytralt på smak og kan blandes i alt unntatt veldig sur drikke, som juice.Vurderer å prøve grøt før trening, ris er ikke så ille, eller ihjelkokt makaroni/pasta, bare for ekstra magefyll:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om du inntar fiber? Et flak med fiberrik til hvert måltid for eksempel? Eller blir det ikke fordøyd?

Det blir ikke fordøyd:unsure: Prøvemåltidet jeg fikk før en undersøkelse på sykehuset besto av havregrøt, den klarte jeg ikke fordøye, og spydde den opp over et døgn senere.. Grove konprodukter o.l. er et sannt helvete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jeg prøve! Fåes alt på helsekostbutikker?

Tahini og mandelsmør får du på helsekost. Rå tahini er flytende. Den fåes i tyrkersjappe. Den av rista sesamfrø er veldig god i merket "Monki".og fåes på helsekost. Ikke kjøp noe annet merke enn det fordi de andre kan være harske. Kokosmelk, olivenolje og avokado finnes i vanlige matforretninger. Andre oljer som linfrøolje, valnøttolje og hampolje finnes på helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tahini og mandelsmør får du på helsekost. Rå tahini er flytende. Den fåes i tyrkersjappe. Den av rista sesamfrø er veldig god i merket "Monki".og fåes på helsekost. Ikke kjøp noe annet merke enn det fordi de andre kan være harske. Kokosmelk, olivenolje og avokado finnes i vanlige matforretninger. Andre oljer som linfrøolje, valnøttolje og hampolje finnes på helsekost.

Da får jeg prøve meg frem!:) Avokado kan jeg jo mose godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...