Gå til innhold

Såå jævelig utenom fitness, men trenger hjelp til å takle samboer som går meg på! #/&#()/&$")

Anbefalte innlegg

Sååå jævelig utenom fitness, men trenger hjelp til å takle samboer som går meg på! #/&#()/&$")

Bor sammen med tre folk.. to gutter og ei jente..

Jenta har jeg tatt FLERE ganger i å stjele fra meg! Hun har gitt ting tilbake, men jeg føler fortsatt at jeg mangler MYE!

Alt fra sminke, converse og parfyme....

Nå ahr det vært bra en periode, men nå rjeg kom hjem fra ferie var flere ting borte igjen..

jeg spurte henne hvor det var henn (på sms) men ingen svar...

Dagen etter var alle tingene PLUTSELIG tilbake.. Ikke hørt et ord fra henne..

HVA faen skal jeg gjøre?!

Tingen er at det er foreldrene mine som eier leiligheten , og jeg har fortalt dem om problemet.. Vi kan jo ikke bare kaste henne ut heller.. FOr det blir mine ord mot hennes...

Hun har heller ALDRI deltatt på vasking og rydding som er fordelt på oss alle... Heller ikke viss hun har arrangert vors eller nach.. Da må VI rydde etter henne...

WHAT TO DO!?

Hva kan jeg bruke mot henne som er lovlig?

Vi var dumme nok å skrev ingen avsluttende dato på leigekontrakt, så har ingenting der heller....

Fortsetter under...

Sett opp overvåkningskamera (tilkoblet en pc med trådløst) som tar opp når det er bevegelse?

Evt ta en prat med alle samtidig og vær dønn alvorlig at hvis dette skjer igjen kommer folk til å ryke på ræva ut.

Kan dra den at "hvis du vil låne noe så er det helt greit, men vær så snill og spør først!"

Sett opp overvåkningskamera (tilkoblet en pc med trådløst) som tar opp når det er bevegelse?

Evt ta en prat med alle samtidig og vær dønn alvorlig at hvis dette skjer igjen kommer folk til å ryke på ræva ut.

Kan dra den at "hvis du vil låne noe så er det helt greit, men vær så snill og spør først!"

Er det lov med skjult kamera da?

Jeg har prøvd å være dønn seriøs.. Prøvd å si at vi kan legge ting bak oss og glemme det som er borte.. og da har jeg vært snill altså.. er snakk om flere tusen....

MEN da klikka hun og var kjempe sint for at jeg beskylte henne for det.. ennå hun hadde satt ting tilbake.. Hun var borte fra leiligheten i nesten 4 uker uten å snakke med noen av oss.. og gutta jeg bor med ble sur på meg, fordi jeg hadde visst vært så frekk mot hun..... Føler ingenting fungerer. og føler meg låst med å ha henne i leiligheten..

Hvis hun er inne på DITT rom så har du da lov til det.

Evt begynn å ha sko og alt slikt inne på rommet ditt og alltid lås døra.

Sjekk opp det med leiekontrakt, mener at det skal gå an å endre og evt gi 3mnders oppsigelse på dem.. Og husk å skriv dato-leie på kontrakten!

Om hun har innrømmet å ha tatt tingene dine før, så burde det være en smal sak å si opp leiekontrakten i grunn.

At leiekontrakten er tidsubestemt er ikke noe problem. 3mnd oppsigelse etter loven.

Er dessverre inne på badet hun har vært så vidt jeg vet... Jaa, vi har 3 mnd oppsigelse, men hva skal man si i oppsigelsen hun får da? "Min datter sier at du stjeler fra henne" ? ;) funker dårlig....

Annonse

Jooda, men til andre fortsetter hun å lyve og si at jeg har beskyldt henne og at hun aldri kunne gjort noe sånt.. så det jeg er redd for er om vi sier opp leiekontrakten så tar foreldrene hennes kontakt med advokat blablabla også blir det bare tull.. for hun kommer aldri til å inrømme til foreldrene at hun har stjelt noe.. Så godt kjenner jeg henne..

Er dessverre inne på badet hun har vært så vidt jeg vet... Jaa, vi har 3 mnd oppsigelse, men hva skal man si i oppsigelsen hun får da? "Min datter sier at du stjeler fra henne" ? ;) funker dårlig....

Trenger ikke si noe som helst? Gjør det bedre og si opp leia til alle sammen og ikke begrunn hvorfor? Evt si at det skal pusses opp/bygges om

Trenger ikke si noe som helst? Gjør det bedre og si opp leia til alle sammen og ikke begrunn hvorfor? Evt si at det skal pusses opp/bygges om

Og det er der det kommer nok et problem.. De to guttene som bor her er barndomsvenner av meg.. så jeg kan ikke bare kaste ut de uten grunn... Ellers hadde det vært lett og få de alle ut......

Det er ikke noen fin sak, men det er jo ganske tydelig at hun har noe med det å gjøre, og da har du anledning til å etter husleielovens §9-5 punkt c si opp avtalen. Ingen vil kunne bestride at tyveri er saklig grunn. Du har også anledning til å la henne bestemme når hun vil være ute av leiligheten (noe jeg antar hu har lyst til fort). Så om hun finner noe ledig så kan hun tre ut av leieavtalen tidligere, om det er enighet om det (§1-2)

Forøvrig, leier hun et rom, eller er hun med på noen felles leiekontrakt? Om hun leier enkelt beboelsesrom har hun 1mnd oppsigelse (med mindre annet er avtalt), og det er ingen krav til misligholdelse, ubetalt leie, planer om oppussing osv for å kunne si opp kontrakten.

Det er ikke noen fin sak, men det er jo ganske tydelig at hun har noe med det å gjøre, og da har du anledning til å etter husleielovens §9-5 punkt c si opp avtalen. Ingen vil kunne bestride at tyveri er saklig grunn. Du har også anledning til å la henne bestemme når hun vil være ute av leiligheten (noe jeg antar hu har lyst til fort). Så om hun finner noe ledig så kan hun tre ut av leieavtalen tidligere, om det er enighet om det (§1-2)

Forøvrig, leier hun et rom, eller er hun med på noen felles leiekontrakt? Om hun leier enkelt beboelsesrom har hun 1mnd oppsigelse (med mindre annet er avtalt), og det er ingen krav til misligholdelse, ubetalt leie, planer om oppussing osv for å kunne si opp kontrakten.

Hun leier et rom og hver enkelt i leiligheten har sin kontrakt... Hun har 3 mnd oppsigelse, det er avtalt.. MEN viss dette stemmer så betyr jo det at vi kan si opp leiekontakten uten noen særlig grunn da..

Hvis avtalen er at hun leier et ROM med tilgang til en annen person sin bolig så stemmer det, ja. Typisk for kollektiv såvidt jeg vet. I praksis så er det da det ene rommet hun leier, også har hun også tilgang til andre ting, som i og for seg fungerer som fellesareale for deres del.

Hvis avtalen er at hun leier et ROM med tilgang til en annen person sin bolig så stemmer det, ja. Typisk for kollektiv såvidt jeg vet. I praksis så er det da det ene rommet hun leier, også har hun også tilgang til andre ting, som i og for seg fungerer som fellesareale for deres del.

Riktig,riktig.. Tror jeg skal ta meg en telefon til forbrukerrådet på mandag! Dette tar på og er en byrde dag ut og dag inn.. Nå er det NOK!

Annonse

Hør med forbrukerrådet og forsikre deg om at det stemmer, ja. Burde ikke være noe problem. Ikke noe poeng i å ha hu boende der om hun har fått flere beskjeder.

Helt enig med deg.. mamma og papap som er kjempe redde for at det skal bli noen konsekvenser for dem viss de sier opp leieavtalen..

Vil nok få et kurant svar fra Forbrukerrådet så kan dere ta det derfra. Har ikke så mye tro på at det er noen sak i en slik oppsigelse, selv om leier er bedre beskyttet enn utleier. Det blir ord mot ord, men det er jo sterke indisier på hva som skjer. Jeg tviler på at gutta du bor med har bruk for sko, sminke etc.

Vil nok få et kurant svar fra Forbrukerrådet så kan dere ta det derfra. Har ikke så mye tro på at det er noen sak i en slik oppsigelse, selv om leier er bedre beskyttet enn utleier. Det blir ord mot ord, men det er jo sterke indisier på hva som skjer. Jeg tviler på at gutta du bor med har bruk for sko, sminke etc.

Du sier noe der ja!

Får håpe forbrukerrådet har noen gode råd...... ;)

Bare pass ekstra godt på tinga dine når hun får oppsigelsen.... kjipt at det finnes så kjipe folk, ass. Vært utrulig heldig med alle de jeg har bodd med, man har jo hørt de mest utrolige historiene fra andre. Sku tru folk kunne oppføre seg som folk...

Bare pass ekstra godt på tinga dine når hun får oppsigelsen.... kjipt at det finnes så kjipe folk, ass. Vært utrulig heldig med alle de jeg har bodd med, man har jo hørt de mest utrolige historiene fra andre. Sku tru folk kunne oppføre seg som folk...

Det skal jeg gjøre! Vurderer å flytte alt av sminke inn på rommet mitt! Og LÅSE! Selv om vi alle har lik nøkkel, så håper jeg at det er ekstra byrde for henne å gå inn på rommet mitt, VERTFALL Når det er låst

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...