Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Blir mye korn (for det meste Havre) i kosten og reagerer ikke spesielt på det til vanlig. Men, igår fikk jeg servert pannekaker av hvetemel og har aldri hatt så mye plager med mage som jeg hadde i natt og fortsatt har.

Fant ut at cøliaki KAN hemme næringsopptaket, men gjør glutenintoleranse det samme? Er litt i benektelse her om jeg kun har intoleranse eller om jeg har cøliaki. Har for øvrig slitt litt med å legge på meg selv om jeg ligger på 3600/2800+ på trening- og off-dager, hvor mye av kcal kommer fra korn.

Tanker og ideer?

På forhånd, takk!

Fortsetter under...

Det som er greia er at tarmtottene som tar opp næringen blir ødelagte når man spiser gluten, dersom man er allergisk vel og merke, så når du har gluten i kosten vil det hemme næringsopptaket. Derfor går mange også ned i vekt. Når man har begynt et kosthold uten gluten vil tarmtottene bygge seg opp igjen og næringsopptaket vil bli som vanlig. Hvis du bare unngår gluten så skal dette ta seg opp etter hvert :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...