Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1.Jeg lurer litt på om jeg skal begynne med splitprogram. Nå fortiden bruker jeg fullkroppsprogram, men føler at jeg ikke klarer å gi 100% på de øvelsene som er til slutt, så har blitt tipset om å begynne med split.. Noen ganger er jeg så sliten at jeg ikke klarer å fullføre alle øvelsene engang. Treningen tar ca 1,5 time og jeg trener annenhver dag. Kjører annenhver trening utholdene styrke (3*15) og max styrke (3*8)

har hørt at når man trener mer enn 3 dager i uken burde man kjøre split, og at det ikke har noe for seg og trene mer enn 1 time..? Og på splitprogram, skal man da f.eks rullere på alle øvelsene til bryst i en time eller ta f.eks kun 3*15?

Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med noen tips og et bra treningsprogram. :)

2. Har fått en litt muskuløs rygg/nakke og har merket stor forandring på biceps :cool:

Men jeg sliter veldig med å få bort fettet på magen/sidene og lårene.. Noen tips til hvordan jeg skal klare det? Kjører diett med et kaloriinntak på under 1500kcal pr dag.

(har forresten gått ned 10kg siden jeg startet å trene! :cool:)

Øvelsene jeg kjører er:

Nedtrekk

Markløft

Roing på step

Framoverbøyd roing

Rygghev

Sidebøy med manual

Triceps

Biceps

Uthev forran

Uthev side

Omvendt uthev eller arnoldpress

Shrugs

Press bak nakke

Knebøy

Leg curl

Beinløft (ligger på siden og løfter opp beina)

Markløft

Knestrekk

Butterflyes

Brystpress

Flyes

Sit-ups

Fortsetter under...

1.Jeg lurer litt på om jeg skal begynne med splitprogram. Nå fortiden bruker jeg fullkroppsprogram, men føler at jeg ikke klarer å gi 100% på de øvelsene som er til slutt, så har blitt tipset om å begynne med split.. Noen ganger er jeg så sliten at jeg ikke klarer å fullføre alle øvelsene engang. Treningen tar ca 1,5 time og jeg trener annenhver dag. Kjører annenhver trening utholdene styrke (3*15) og max styrke (3*8)

har hørt at når man trener mer enn 3 dager i uken burde man kjøre split, og at det ikke har noe for seg og trene mer enn 1 time..? Og på splitprogram, skal man da f.eks rullere på alle øvelsene til bryst i en time eller ta f.eks kun 3*15?

Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med noen tips og et bra treningsprogram. :)

2. Har fått en litt muskuløs rygg/nakke og har merket stor forandring på biceps :cool:

Men jeg sliter veldig med å få bort fettet på magen/sidene og lårene.. Noen tips til hvordan jeg skal klare det? Kjører diett med et kaloriinntak på under 1500kcal pr dag.

(har forresten gått ned 10kg siden jeg startet å trene! :cool:)

Øvelsene jeg kjører er:

Nedtrekk

Markløft

Roing på step

Framoverbøyd roing

Rygghev

Sidebøy med manual

Triceps

Biceps

Uthev forran

Uthev side

Omvendt uthev eller arnoldpress

Shrugs

Press bak nakke

Knebøy

Leg curl

Beinløft (ligger på siden og løfter opp beina)

Markløft

Knestrekk

Butterflyes

Brystpress

Flyes

Sit-ups

^^ Sånn, nå har du fullkroppsprogram som du klarer å fullføre på mindre enn en time :)

men nå får jeg vel ikke trent alle musklene ordentlig? :p

prøver å ha øvelser som går på "alle" muskelgruppene..

Tullejente. Ta dei øvelsene han har funnet frem og gjer dei først, så tar du ein disco-øvelse eller 2. Så er du i mål.

Du kan ta vekk press bak nakke og heller ta millitærpress.

Bygg grunnstyrke med Rippetoes Starting Strength - Fitnessbloggen

Det programmet ^^ er noe av det beste du kan gjøre som nybegynner, satt opp av en av verdens mest respekterte styrkecoacher.

Ved å kutte ut to tredjedeler av øvelsene dine så ser det ganske likt ut :).

Høres ut som en lang Helkroppsdag kan jo se på HST http://www.hypertrophy-specific.com/hst_II.html

Pleide å bruke 45min-1 time på det opplegget.

Er det mer enn annenhver dag burde programmet splittes opp.

Ei økt kan fint vare over 1t, har vel noen plasser blitt sagt at hypertrofi økter ikke burde vare noe særlig over 75min.

Om det er brosciene eller riktig kan jeg ikke uttale meg om, bortsett fra om at varer en hypertrofi økt lenger enn det for min del så ligger jeg på gulvet.

X-Size være et alternativ. I prinsippet 2 tunge dager, 2 hypertrofi dager.

X-size orginal program | Fitnessbloggen Forum

Veldig enkelt og greit program som funker :) Mye positiv respons på det.

fettet rundt mage regionen og lår er som regel det siste fettet som "forsvinner" så er å fortsette med kaloriunderskudd, så skal man se sakte men sikkert så vil det gå vekk :)

Annonse

Markløft

Bulgarske utfall eller frontbøy

Chinups eller en roøvelse

Pushups eller benkpress.

Du har nå trent hele kroppen, noen muskelgrupper to ganger. Jeg ville heller anbefale at du finner deg et skikkelig fullkroppsprogram, uten alle tulleøvelsene du har gjort, enn å gå på en ineffektiv bodybuildersplit.

Og du har nok ikke blitt muskuløs i nakken eller fåt større biceps ved kaloriunderskudd og vektnedgang. Du har bare fjernet fettet rundt nakken og armene, som får musklene tydeligere fram. Resten av det uønskede fettet vil forsvinne etterhvert ved å fortsette kaloriunderskuddet, det fettet du beskriver er desverre det som forsvinner sist på jenter.

Og du har nok ikke blitt muskuløs i nakken eller fåt større biceps ved kaloriunderskudd og vektnedgang. Du har bare fjernet fettet rundt nakken og armene, som får musklene tydeligere fram. Resten av det uønskede fettet vil forsvinne etterhvert ved å fortsette kaloriunderskuddet, det fettet du beskriver er desverre det som forsvinner sist på jenter.

Når jeg startet og trene hadde jeg så å si ingen muskler. har i alle år vært underernært og VELDIG svak, men sluttet å røyke for 1 år siden, noe som resulterte i en vektøkning på 15kg. jeg tar over det dobbelte av hva jeg gjorde når jeg begynte for et år siden. Jeg ser jo det helt klart at jeg har fått mer muskler både på ryggen, biceps og nakke/skuldre...

Høres ut som en lang Helkroppsdag kan jo se på HST http://www.hypertrophy-specific.com/hst_II.html

Pleide å bruke 45min-1 time på det opplegget.

Er det mer enn annenhver dag burde programmet splittes opp.

Ei økt kan fint vare over 1t, har vel noen plasser blitt sagt at hypertrofi økter ikke burde vare noe særlig over 75min.

Om det er brosciene eller riktig kan jeg ikke uttale meg om, bortsett fra om at varer en hypertrofi økt lenger enn det for min del så ligger jeg på gulvet.

X-Size være et alternativ. I prinsippet 2 tunge dager, 2 hypertrofi dager.

X-size orginal program | Fitnessbloggen Forum

Veldig enkelt og greit program som funker :) Mye positiv respons på det.

fettet rundt mage regionen og lår er som regel det siste fettet som "forsvinner" så er å fortsette med kaloriunderskudd, så skal man se sakte men sikkert så vil det gå vekk :)

Takk for godt svar! :) vurderer å starte på enten det X-Size programmet eller Max-OT ;) har lest veldig mye god tilbakemelding på det programmet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...