Gå til innhold

Hjelp Meg - Mine målsettnigner


Tina_87

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 24 som er meget glad i hard kondisjonstrening. Har en løpeøkt hvor jeg ligger i sone 2 en time, en 4x4 intervall økt ( sone3). Videre har jeg 2-3 spinningøkter hvorav 2 er intervall. Synes trening i sone 1 og 2 er like kjipt som makrell i tomat. Målet mitt er å bli strammere og bli kvitt min lille muffinpuffin på magen. Har derfor begynt med 2 styrkeøkter i uken, helkropp. Mitt mål er ikke å bli som Kristine Weber og ei heller fru beckham. Mååå jeg kutte ut mine elskverdige kardioøkter med søndagsturer? Eller er det håp med min treningsfordeling idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hvordan deler du inn dine pulssoner? 4x4 intervall skal dragene helst kjøres i sone 4 og opp mot sone 5 (olympiatoppens sone inndeling)..

Jeg ville ha hatt ei ekstra styrkeøkt og heller kuttet ei av kardioøktene, tung styrketrening "strammer opp" og former kroppen. Med kardio blir man bare en mindre utgave av seg selv, med samme form.. Men til slutt er det faktisk kostholdet som avgjør hvilket resultat du får..

Du finner mange gode artikkler inne på fitnessbloggen, men her er en av mine favorittartikler ang det å nå målene sine: http://fitnessbloggen.no/jenter-derfor-fungerer-ikke-treningen-og-dietten-deres/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 4x4 intervallene ligger jeg over 90 %. Eller er intervall øktene mellom 85-90 %. Skal bytte om til 4 styrkeøkter i uken med tyngre vekter. Kjører helkropp mandager, intervall tirsdag, overkropp onsdager + 30 min kardio (75%). Bein på torsdager + 30 min kardio (75%). En time intervall på fredager. Overkropp på lørdager + 60 min kardio. Søndag blir hvilesag. Ser dette greit ut? Jeg er forresten 169 høy og veier 59 kg. Målet er vel egentlig ikke å gå ned i vekt, men å bytte ut litt fett med muskler. Kostholdet er sunt, men ikke fanatisk. Går ikke på lavkarbo om det skulle være av betydning. Tusen takk for hjelpen så langt :) Dersom jeg kjører en styrkeøkt og avslutter med intervall økt, vil jeg ødelegge styrkeøkta da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to viktige faktorer for å fremgang og nå sine mål; kosthold og et godt treningsprogram.. Her finner du flere ferdig oppsatte treningsprogram som du kan starte med hvis du allerede ikke har et godt treningprogrem.

http://fitnessbloggen.no/la-deg-inspirere-av-disse-treningsprogrammene/

http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/

3 styrkeøkter for hele kroppen og 2 - 3 økter med kardio er mer enn nok for å få gode resulteter. Det beste er å trene styrke og kardio på forskjellige dager/økter: http://fitnessbloggen.no/kan-man-trene-styrke-og-kondisjon-i-samme-okt/

Men jeg har selv kjørt intervalløkter (4x4 intervall) etter styrkeøkten og hatt gode resultater med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over, 3styrkeøkter og 3økter med kardio er mer enn nok.

Hørtes ut som du trente veldig mye.

Spør igjen, hva spiser du? Mange tror de ligger i kaloriunderskudd, men tar man en yt før trening og en proteinsjokolade etter trening er det 500kcal plutselig.

Så hvis du har hatt den treningsmengden der, og ikke blir strammere så er det ikke vits og trene mer hvertfall!

Skal man ha vekk det siste lille på magen, må man være nøye i kostholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ligger på rundt 1700-1900 kcal pr dag. Hvor karbohydrater utgjør nærmere 60-70%. Kan nok med fordel spise mer proteiner og spesielt fisk. Også sniker det seg inn litt godteri på lørdagen ;) Er fryktelig dårlig på å variere. Har en hvileforbrenning på 1350 (ved inbody-analyse). Huff, ser jeg burde søkt litt i artiklene som allerede ligger her. Men tusen takk for at du tok deg tid til å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...