Gå til innhold

3000 kcal og kardio


Venum

Anbefalte innlegg

Hei !

Lufter tankene mine her... Jeg spiser oppmot 3000kcal for dag, og kjører hardt på styrketrening.

Vil jeg ha bedre effekt av å trene morgenkardio 30-60 min? puls område på 135-170?

Har en fett % på ca 13% og vil ned mot 10%.....

Samtidig vil jeg opp i muskelvolum, derfor styrketreninga, som for tiden er PLYO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666

Enkelt og greit: ettersom du har trent en stund?

Underskudd: ned i fett% /vekt..

Overskudd: opp i styrke/vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit: ettersom du har trent en stund?

Underskudd: ned i fett% /vekt..

Overskudd: opp i styrke/vekt...

Ja, har det... Har gått på biorytmisk diett. Men vekta mi har stått litt for stille, og jeg vil bygge! Så forrige uke endret jeg program, og mere kcal (det blir vell bulking) men om jeg klarer å holde fettet vekk her, er vell spørsmålet. Jeg spiser bare sunne ting vel og merke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei !

Lufter tankene mine her... Jeg spiser oppmot 3000kcal for dag, og kjører hardt på styrketrening.

Vil jeg ha bedre effekt av å trene morgenkardio 30-60 min? puls område på 135-170?

Har en fett % på ca 13% og vil ned mot 10%.....

Samtidig vil jeg opp i muskelvolum, derfor styrketreninga, som for tiden er PLYO

HVA ER KARDIO ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned i feittprosent og opp i muskelmasse betyr at du må balansere forbruk og inntak ganske bra. Om du klarar å legge deg på eit knapt underskot vil det nok kunne gå, men det er vel ikkje heilt optimalt for muskelvekst. Det lettaste er å ta ein ting om gongen. Med eit underskot vil du gå ned i feittprosent. Om du samtidig trener styrke vil du ikkje miste muskelmasse. Med nok protein og riktig trening vil du kanskje gå litt opp i styrke og volum, men ikkje like mykje som om du låg i eit overskot.

Prøv ein periode med 500 kcal underskot og sjå korleis det går. Du vil ta av 0,5 kg i veka, men det blir ikkje like mykje energi til styrketreninga. Leangaining er eit stikkord om du vil søke deg opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned i feittprosent og opp i muskelmasse betyr at du må balansere forbruk og inntak ganske bra. Om du klarar å legge deg på eit knapt underskot vil det nok kunne gå, men det er vel ikkje heilt optimalt for muskelvekst. Det lettaste er å ta ein ting om gongen. Med eit underskot vil du gå ned i feittprosent. Om du samtidig trener styrke vil du ikkje miste muskelmasse. Med nok protein og riktig trening vil du kanskje gå litt opp i styrke og volum, men ikkje like mykje som om du låg i eit overskot.

Prøv ein periode med 500 kcal underskot og sjå korleis det går. Du vil ta av 0,5 kg i veka, men det blir ikkje like mykje energi til styrketreninga. Leangaining er eit stikkord om du vil søke deg opp litt.

Lurer litt på dette, om jeg ikke forstår så mye. Min vekt skal max være 87 kg, men så err det dette med muskler, muskler veier mye, og hvis en har lite fett og mye muskler, så blir man jo tung. Det er vel ingen måling som kan måle muskelmasse eller annet som kroppen består av ? Men det er jo sikker at ved øyemål, så kan man se om en kropp er mye muskler, men kanskje ikke mindre fett ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hei !

Lufter tankene mine her... Jeg spiser oppmot 3000kcal for dag, og kjører hardt på styrketrening.

Vil jeg ha bedre effekt av å trene morgenkardio 30-60 min? puls område på 135-170?

Har en fett % på ca 13% og vil ned mot 10%.....

Samtidig vil jeg opp i muskelvolum, derfor styrketreninga, som for tiden er PLYO

Hvordan vet du at du har en fett% på 13, er det en antagelse eller en konkret måling foretatt hos lege eller noe sånt ?

Ellers mindre fett pr. kilo, og mer styrke (muskler) pr. kilo, det høres fornuftig ut, men her er det vel også vanskelig å måle konkret ? Saken er vel å gjøre fett i kroppen om til muskler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...