Gå til innhold

Antall kalorier


Anbefalte innlegg

Jeg har spurt om dette før, men er fremdeles ikke klokere, så jeg prøver igjen!

Ifølge kalorikalkulatoren til FB på fb, så forbrenner jeg ca 1709 kalorier om dagen. Dvs om jeg skal ned i vekt og ligge på 500 kalorier i underskudd så må jeg helt ned i 1209 kalorier om dagen.. Det kan jo umulig være bra.

Jeg bare skjønner ikke hva jeg skal ligge på for å gå ned i vekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hanne_

Hvis du får så lite tall så kan du umulig veier stort mer enn ca 50kg?

Da er det jo helt naturlig at du må ligge VELDIG lavt for å gå ned enda mer, så det stemmer nok.

Spørsmålet er om det "umulig kan være bra" å gå ned i vekt i det hele tatt hvis du forbrenner så lite :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte stillesittende som aktivitet fordi jeg har stillesittende jobb. Jeg trener styrke 4 ganger i uken og kondisjon 2 ganger, men da jeg tidligere gikk ut i fra antall kalorier som ble regnet ut med det aktivitetsnivået og la meg på minus 500 så gikk jeg opp i vekt/og sto stille i stedetfor å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte stillesittende som aktivitet fordi jeg har stillesittende jobb. Jeg trener styrke 4 ganger i uken og kondisjon 2 ganger, men da jeg tidligere gikk ut i fra antall kalorier som ble regnet ut med det aktivitetsnivået og la meg på minus 500 så gikk jeg opp i vekt/og sto stille i stedetfor å gå ned.

hvor mange kcal spiste du da? du kan jo da trekke fra rundt 200 ut i fra det, og så se om det funker :) hvor høy er du? og hvor mye veier du nå?

og det kan hende du gikk ned i cm og ikke vekt også. Husk muskler veier mer enn fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over hvor lang tid? Hvor mye?

Jeg gikk opp 1,5 kg den første uken, og der lå det stille i 10 uker. Har ikke veid meg siden fordi jeg rett og slett ikke orker å vite.

Men jada, skal sies at jeg har gått ned mange cm. Jeg bare skjønner ikke sammenhengen. På et tidspunkt må jeg vel gå ned i vekt når jeg fortsetter å gå ned i cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor mange kcal spiste du da? du kan jo da trekke fra rundt 200 ut i fra det, og så se om det funker :) hvor høy er du? og hvor mye veier du nå?

og det kan hende du gikk ned i cm og ikke vekt også. Husk muskler veier mer enn fett :)

Jeg lå på rundt 1800. Jeg er 168 og sist jeg veide meg så veide jeg 67,5. Da jeg begynte å trene styrke og spise 1800 kalorier veide jeg 65 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå på rundt 1800. Jeg er 168 og sist jeg veide meg så veide jeg 67,5. Da jeg begynte å trene styrke og spise 1800 kalorier veide jeg 65 kg.

Vet du om du gikk ned i cm i den perioden? :) kan jo hende du fikk mer muskler men mindre fett også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 1,5 kg den første uken, og der lå det stille i 10 uker. Har ikke veid meg siden fordi jeg rett og slett ikke orker å vite.

Men jada, skal sies at jeg har gått ned mange cm. Jeg bare skjønner ikke sammenhengen. På et tidspunkt må jeg vel gå ned i vekt når jeg fortsetter å gå ned i cm?

Jeg var innom loggen din for å se og du har jo gått ned sykt mye i cm. Hvordan kan du være misfornøyd? Her er det jo masse fett, som nærmest har rent av, og muskler som har kommet på. Har du bilder fra da du startet og nå? Hva med å sette de sammen og virkelig se hva som har skjedd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope! Dvs jo, men la oss si du hadde svært lite muskelmasse fra før og spiste lite. Så begynner du å trene - du lagrer mer glykogen sammen med vann i muskelen og leveren. Du spiser litt mer, og selve maten du spiser gir ekstra vekt i tarmsystemet. Likevel er du i lett underskudd, og må hente energi fra fettvev. Du får også litt mer muskelvev, som tar mindre plass på samme vekt som fettvev. Derav går du inn i cm, men vekten står stille. Så lenge du er i balanse eller litt underskudd vil du sakte kunne fjerne fett og øke fettfri masse uten at vekten sier så mye om hva som skjer.

For å si det slik - hvis du går inn i cm og vekten står stille gjør du noe rett.

Ja det stemmer forsåvidt bra. Lite muskler og spiste lite. Så det har jo blitt mye bedre nå :) Men hvor lang tid skal det ta før kiloene vil begynne å gå av? Føler jeg ser så liten forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom loggen din for å se og du har jo gått ned sykt mye i cm. Hvordan kan du være misfornøyd? Her er det jo masse fett, som nærmest har rent av, og muskler som har kommet på. Har du bilder fra da du startet og nå? Hva med å sette de sammen og virkelig se hva som har skjedd? :)

Er det sant? Jeg har ingen formening om hva som er mange cm mtp tid brukt, men om du sier at fettet har "rent av", så må jeg nesten le av meg selv. Nei jeg har ingen bilder. Utenom det bildet av magen jeg tok sånn halvveis i perioden fra jeg begynte. Jeg synes ikke det er noen særlig forskjell fra da og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette fant jeg i din logg:

Bryst: 79 cm (total nedgang 6,5 cm)

Midje: 78,5 cm (total nedgang 8 cm)

Lår: 56,5 cm (total nedgang 4 cm)

Armer: 29 cm (total nedgang 1,5 cm)

Altså. 8 cm rundt midjen? Det er vilt bra! I tillegg seg du råflott (og det mener jeg virkelig) på det bildet du la ut midtveis i perioden. Jeg kan ikke helt forstå at du faktisk vil bli tynnere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si, vet ikke hvilken tilstand kroppen din var i når du begynte å trene. Det er veldig vanskelig å se endringer på seg selv fra dag til dag og uke til uke siden de er så små at du bare tar dem for gitt etterhvert. Føler du at du har mye fett på kroppen eller har du, objektivt målt mye fett på kroppen? Hva er f.eks omkrets rundt midjen, lårene, rumpen og slikt hvis du måler det?

Nei det er helt klart subjektive tanker.

Målene mine nå er:

Bryst: 79 cm (total nedgang 6,5 cm) Målt rett under armene, over puppene.

Midje: 78,5 cm (total nedgang 8 cm) Målt på lovehandlesene

Lår: 56,5 cm (total nedgang 4 cm) Målt der lårene er størst

Armer: 29 cm (total nedgang 1,5 cm) Målt der armene er størst

Det er jo ikke som at jeg er svær eller noe. Jeg bare føler at jeg ser så ufit ut.. og slapp og dvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, dette fant jeg i din logg:

Bryst: 79 cm (total nedgang 6,5 cm)

Midje: 78,5 cm (total nedgang 8 cm)

Lår: 56,5 cm (total nedgang 4 cm)

Armer: 29 cm (total nedgang 1,5 cm)

Altså. 8 cm rundt midjen? Det er vilt bra! I tillegg seg du råflott (og det mener jeg virkelig) på det bildet du la ut midtveis i perioden. Jeg kan ikke helt forstå at du faktisk vil bli tynnere? :)

Jeg er kjempe glad for cm'ene jeg har gått ned. Veldig! Men jeg bare føler ikke at jeg fysisk ser det, om du skjønner. Og tusen takk for komplimentet. Magen er helt ok, men jeg skulle ønske den var strammere. Og det er vel der nedgang i fettprosent kommer inn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe glad for cm'ene jeg har gått ned. Veldig! Men jeg bare føler ikke at jeg fysisk ser det, om du skjønner. Og tusen takk for komplimentet. Magen er helt ok, men jeg skulle ønske den var strammere. Og det er vel der nedgang i fettprosent kommer inn.. :)

Men, nedgang i fettprosent betyr ikke nødvendigvis nedgang i kilo, du vet det? :)

For meg virker det som du har en drømmesituasjon, hehe. Du kan spise godt, og rimelig mye, trene bra og krympe såpass mye i cm over relativt kort tid. Jeg får nesten lyst til å spørre hva du gjør rett jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, nedgang i fettprosent betyr ikke nødvendigvis nedgang i kilo, du vet det? :)

For meg virker det som du har en drømmesituasjon, hehe. Du kan spise godt, og rimelig mye, trene bra og krympe såpass mye i cm over relativt kort tid. Jeg får nesten lyst til å spørre hva du gjør rett jeg da ;)

Hmm høres ut som at jeg virkelig trenger en reality check. Jeg er vel kanskje bare for utålmodig.

Du ga meg litt lyst til å slå meg selv. haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig gode resultater. Jeg stusset over midjemålet, siden det virket noe høyt. Det måles ikke over kjærleikshandtaka, men mer mot midten. Uansett, har sjekket loggen din og du har et problem. Det sitter for det meste i hodet. Du er på god vei til å forandre kroppen din, og har allerede en kropp mange jenter misunner deg. Når kroppen forandrer seg tar det tid før psyken oppfatter og aksepterer forandringen - så har du følt deg fiskebolle i noen år vil det ta tid å se seg selv som fittere selv om du faktisk er det. Da er det lettere å se etter feil enn å finne positive ting og tegn på at det går bra. Vekt er det vi blir lært opp til å henge seg opp i, men vekten sier ingenting om HVA KROPPEN BESTÅR AV.

I ditt tilfelle, fortsett som du gjør, tren, spis greit og kos deg. Resultatene kommer, du ser bra ut, bare gi deg selv tid til å se og føle det også. Kroppen er det lett å forandre - selvbildet er det vanskeligere med.

Dette var veldig godt å høre. Og det med psyken tror jeg er veldig rett.

Da skal jeg fortsette som jeg gjør :)

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm høres ut som at jeg virkelig trenger en reality check. Jeg er vel kanskje bare for utålmodig.

Du ga meg litt lyst til å slå meg selv. haha!

Hør på Asle over, han har helt rett. Og du, jeg kjenner igjen tankegangen. For ett år siden var jeg virkelig godt trent, men trodde jeg var lubben. Når jeg ser på bildene nå får jeg mest lyst til å legge meg ned og grine, som en unge i trassalderen.

Jeg lurer litt på om du ikke helt ser hvor bra du faktisk ser ut, fordi du lenge har vært vant til å veie mindre, uten å jobbe for det (tynnfeit?). Og nå tror at for å være "fit" må du veie det samme, mens du trolig ser mye bedre ut nå enn du gjorde da.

Sier igjen som Asle - fortsett med det du gjør. Jeg misunner veldig den kroppen du har i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...