Gå til innhold

Velge riktig proteinpulver


Janeee

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ei venninne som er på slanker`n og sliter med å få i seg nok proteiner iløpet av dagen. I samråd med fysioterapeuten har hun fått satt opp en diett som også inneholder proteinpulver (hun trener endel) . Men hun fikk beskjed om at det var viktig å velge riktig proteinpulver for veldig mange av merkene inneholdt mye ekstrastoffer som gjorde at en la fort på seg istedet.

Er ikke så kjent med proteinpulver men hva skal man se etter for å velge riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Veldig mange av merkene inneholdt mye ekstrastoffer som gjorde at en la fort på seg"

Usj, for en kommentar å komme med. Vel først og frems kan hun styre unna alt som heter Big mass, Mass Gainer, Ultra super mega mass etc. Men disse produktene er ikke proteinpulver, så det bør ikke være et problem. Det hun rett og slett kan gjøre er å ta en titt på innholdsfortegnelsen og næringsfortegnelsen. Velg et som har mye protein, lite karbohydrater og lite fett. Men man er rimelig sikker om man handler et som selges i norge og finnes i nettbutikker under "proteinpulver".

Gode alternativer er Elite Gold, MyoProtein etc. Be henne sende en mail til F.eks Norkost og MyRevolution og be om smaksprøver, slik at hun kan få prøve en del forskjellige produkter før hun kjøper en hel dunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jo det var opplagt å holde seg unna de typene du nevnte ja om man skulle ned i vekt så syntes det var en litt rar kommentar å komme med. Hun oppfattet det slik at eneste stedet å få "riktig" type var fra helsekostbutikker bare.

Skal gi henne tipsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig fint om du kunne holde oss (meg) oppdatert når det kommer til hvilken type hun ender opp med å velge! :) Har hatt det og investere i proteinpulver i tankene en god stund nå, men er usikker på hva som er bra og velge. Lurer også på om noen har et godt forhold til proteinpulvere fra proteinfabrikken som nå selges i stortsett alle matvarebutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å skaffe et proteinpulver, konsentrat eller isolat, krever ikke så mye. I Sverige får du de billigste bøttene for ca. 400-500kr for 4kg, om jeg ikke husker helt feil(BodyPower). Dette fungerer fjell nok for en person som bare vil øke proteininntaket litt. Min erfaring er hvert fall at disse "billigmerkene" inneholder --ca-- likt antall proteiner per 100g, og like mye aminosyrer, som disse fancy dyre produktene! Og hvem bryr seg om smak, evt.??=P Jeg er student, så gjør det hvert fall ikke. Kaster det i meg kun for næringa, i et stoooort svelg=D

Så det er min anbefaling! Ta med deg venninna på en harrytur til Sverige. Rask med deg et par bøtter og billig kyllingfilet, så erru i gang!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...