Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Spiser dessverre lite fisk, ca en gang i uka. Tar tran, da. Men jeg er veldig glad i makrell i tomat, så jeg lurer på hvor mye som er nødvendig å spise daglig for å dekke behovet for omega3 og kompensere for mine manglende fiskemiddager? Jeg liker fisk altså, og i grillsesongen blir det mye fisk, men er generelt litt sløv på dette!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8459-hvor-mye-makrell-i-tomat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok at en boks dekker behovet. Spiser du en boks 7 dager i uka, får du i deg ganske så mye omega 3. Om du i tillegg IKKE tygger i deg noe korn eller tar noe oljedritt (oliven, raps osv) så ligger du bra an. Men som velvet sier, sardiner er også bra. Men jeg synes ikke de smaker bra, jeg da :)

Norge har ikke en anbefaling for daglig inntak av marine omega-3 fettsyrer, men EUs mattrygghetsprogram, EFSA, anbefaler et daglig inntak på 0,25 gram EPA og DHA. Selv spiser jeg én 110g boks med makrell i tomat hver dag, men du trenger langt i fra så mye. Med én boks i uka eller ett måltid laks (150-200 g) er du langt på vei til å dekke anbefalt inntak per uke. Når du i tillegg til at du faktisk spiser fisk (selv om det ikke er mye) tar tran trenger du ikke å være bekymret for at du får i deg for lite i alle fall:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...