Gå til innhold

Hvor finner jeg sukkerfri sennep?


Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget nettopp at Idun har sluttet å produsere pølsesennep uten tilsatt sukker, og lurer derfor på om noen her kjenner til alternativer? Finnes det noe i Sverige for eksempel? Den kan gjerne være sterkere enn Iduns også;) Å lage min egen virker som et tiltak..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

de har den i alle matforretninger; dijon sennep på glass

Jeg liker egentlig ikke Dijon-sennep noe særlig, men min nødløsning ble likevel å kjøpe et glass og tilsette litt flytende Natreen. Funka greit det. Sennep skal være sterk, men søtlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idun har sukkerfri sennep, den har grønn kork :) Jeg kom over den i en eurospar-butikk her om dagen. Jeg har ikke rukket å teste den ut enda.

Da spørs det om du rekker å teste den ut! Hvis du leser startinnlegget så ser du at problemet nettopp er at Idun ikke lenger produserer den sennepen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spørs det om du rekker å teste den ut! Hvis du leser startinnlegget så ser du at problemet nettopp er at Idun ikke lenger produserer den sennepen:p

Ups, sorry! My bad! Jeg kjøpte en da;) Var enda mange igjen, så jeg får hamstre om den er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ups, sorry! My bad! Jeg kjøpte en da;) Var enda mange igjen, så jeg får hamstre om den er god.

Jeg synes den smaker som Iduns vanlige pølsesennep, så hvis du liker den liker du nok den sukkerfrie også:)Heldige deg som fant en butikk med restlager! Her i Oslo virker det som om alle er tomme allerede..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den smaker som Iduns vanlige pølsesennep, så hvis du liker den liker du nok den sukkerfrie også:)Heldige deg som fant en butikk med restlager! Her i Oslo virker det som om alle er tomme allerede..:(

Kanskje jeg må stikke å kjøpe en til å ha da:) Kjipt de slutter å selge den da:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt på at den trenger søtsmak, dijon-sennepen altså, men jeg salter den, kanskje derfor? Alt smaker bra med salt på. Nesten alt ihvertfall:) Jeg visste ikke at det var kommet en ny sennep engang jeg. Fint du fikk svaret du ønsket deg.

Hehe, vi har nok ganske forskjellig smak, for jeg putter så å si aldri salt på maten min:p

Dijon-sennep blir litt for syrlig, jeg synes man trenger noe søtt for å balansere mot all den eddiken... Får ikke håpe en franskmann kommer over denne tråden, han vil sikkert få apoplektisk anfall av å lese om mine maltrakteringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har vi da:) Jeg er veldig glad i salt. Jeg har valgt den typen sennep fordi den har lavest karbohydratinnhold. Du kan kanskje søte den selv, om du gidder da. Den fra idun er vel søtet med sukralose tipper jeg. Det er ikke det sunneste akkurat, men du bruker ikke store mengder antakeligvis:) Det er to typer dijon sennep på rema, en fra et norsk firma og et annet. Den nyeste fra et norsk firma, idun?, er ikke så god som den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har vi da:) Jeg er veldig glad i salt. Jeg har valgt den typen sennep fordi den har lavest karbohydratinnhold. Du kan kanskje søte den selv, om du gidder da. Den fra idun er vel søtet med sukralose tipper jeg. Det er ikke det sunneste akkurat, men du bruker ikke store mengder antakeligvis:) Det er to typer dijon sennep på rema, en fra et norsk firma og et annet. Den nyeste fra et norsk firma, idun?, er ikke så god som den andre.

Ja, jeg fant en Dijon-variant fra Idun og rørte inn en teskje flytende Natreen. Er jo ikke så sunt med kunstig søtning nei, men i så små mengder bekymrer det meg i grunnen ikke.

Aha, hvis du mener at den utenlandske Dijon-sennepen smaker bedre så skal jeg prøve den neste gang!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...